nofi.dk Posted September 24, 2011 Share Posted September 24, 2011 Hej derude, første gang jeg selv opretter en spørgsmål, men har indtil videre haft stor gavn af de svar som ligger herinde. Så takker på forhånd for alle jer som bruger tid på at hjælpe. Min situation er: jeg har en shop www.nofi.dk som ligger hos one.com men ønsker at skifte navn til www.soveværelset.dk. grundet mit "æ" er den hostet hos unoeuro.com. Jeg har installeret presta 1.3.3.0 på dem begge. Efter install på unoeuro kopierede jeg www.nofi.dk filerne op i roden hos unoeuro pånær min admin fil og håbede så at jeg ville have flyttet alle vare ovs med. Men sådan virker det åbenbart ikke. Hvordan gør jeg så jeg får flyttet alle mine vare over på den nye shop med det nye navn? Håber der er en som kan hjælpe. Bo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted September 24, 2011 Share Posted September 24, 2011 Varene ligger i databasen, eller data om varene ligger i databasen og billederne ligger i filerne. Så du skal også have flyttet din database. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nofi.dk Posted September 25, 2011 Author Share Posted September 25, 2011 Undskyld men hvilken mappe (hvad hedder databasen) indholder varene.? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Databasen er ikke en mappe. Du skal have fat i one.com og bede dem om at lave en export at databasen til dig. Jeg ved ikke om man hos one.com kan tilgå databasen med eksempelvis phpmyadmin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
nofi.dk Posted September 25, 2011 Author Share Posted September 25, 2011 Kan du uddybe? Har lavet et eksport af mine database hos one via phpmyadmin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 25, 2011 Share Posted September 25, 2011 Du har vel ikke kun lavet eksport af dine varer? Hvad med dine kunder og deres ordrer? Du bør lave en eksport af hele din database, så din nye shop bliver identisk med den gamle. På dit nye webhotel skal du oprette en ny database. Kald den evt. det samme, som den hedder hos one.com (så slipper du for at rette databasenavnet). Herefter importerer du din database via PhpMyAdmin - der er en knap der hedder Import, og du bør så kunne tilgå din shop på det nye domæne. Du skal også have din admin-fil med i øvrigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts