Jump to content

[Solved] Laadtijd van mijn webshop duurt 6 tot 7 sec

aliasali

Recommended Posts

Goeden avond,

Mensen ik heb een vraag over de laadtijd van mijn webshop dat gebruik maakt van Prestashop 1.4.3.

Als we de webshop willen benaderen duurt het 6 tot 7 sec dat het laad. alles in de webshop duurt 6 tot 7 sec dat het laad.

Met page speed van crome, haalt de website de volgende scores Page Speed Score: 85/100.

Zou iemand mij kunnen helpen

Met vriendlijke groeten

aliasali

Help help help......

Goeden avond,

Mensen ik heb een vraag over de laadtijd van mijn webshop dat gebruik maakt van Prestashop 1.4.3.

Als we de webshop willen benaderen duurt het 6 tot 7 sec dat het laad. alles in de webshop duurt 6 tot 7 sec dat het laad.

Met page speed van crome, haalt de website de volgende scores Page Speed Score: 85/100.

Met vriendlijke groeten

aliasali

Help help help......

Goeden avond,

Met vriendlijke groeten

aliasali

Help help help......

Heb je "Force compile' wel uit staan?

Een Page Speed score van 85/100 is een uitstekend resultaat, dus gek dat Google jouw website wel snel vindt...

Anders even een link naar je website geven, dan kunnen anderen ook testen of je website traag is.

Ik denk toch echt dat het aan de webserver licht waar hij gehost wordt, als een server te veel aangeroepen wordt door andere sites die erop draaien wordt de load aanzienlijk hoog.

Als je er dan ook nog eens bij op telt dat het bij een simpele hosting het meestal gaat om B-Rack servers (sprekende over goedkope hosting pakketjes) dan kan het zijn dat er gewoon een server alles door een 100 mbit verbinding probeert te proppen.

Als er dan meer als 500 websites op 1 server draaien, ja dat kan dit is normaal bij hosting providers.

Dan kan het nog wel eens zijn dat je site traag is.

Ik heb een geheel eigen server in een rack hangen van leaseweb.

En een performance die gewoon super te noemen is waar ik ook ben en de sites/webwinkel bezoek.

Momenteel draaien er 12 zware sites met databases enz. en een 30 tal andere sites en webwinkels.

En ik heb nergens last van het is dan wel een QUAD core CPU met 4 gb ram maar deze hangt voor als nog aan een 100 mbit verbinding dit omdat er simpel weg nog niet meer nodig is.

Maar als je ergens een hosting pakket hebt dan heb je hier natuurlijk geen controle over en dan is de hosting provider hier de bottleneck.

Omdat ze iets hebben van het draait nou mooi zo.

Wat je wel een zou kunnen doen even contact op nemen en kijken of de server niet toch een beetje vol staat als dat zo is dan laat ze eens eerst de cache van apache weggooien dit scheelt al een hele hoop op een server die zwaar belast is.

Vooral als mensen heel veel wijzigen in een korte tijd op die server dan wordt de cache vol gegooit met zooi die normaliter niet verwijderd wordt.

Ik hoop dat je hier een beetje aan info hebt.

helemaal met bovenstaande eens. Ik had er ook last van. Ik stond op een shared hosting met 1700 anderen....

En het werd steeds erger.

laadtijd was bij mij 4-6 seconden.

Sta nu op een VPS server, en de laadtijd is nu 1 seconde.

Alle waarde naar z'n geld, Als ik op een webshop kom, en deze laadt niet snel, ben ik al weer weg ( of ik heb het wel heel hard nodig, en nergens anders te krijgen)

Ik zeg maar zo, als je goed bezig ben, zorg dan ook dat alles perfect werkt, je klanten zullen je dankbaar zijn, en jij zal je klanten dankbaar zijn, want die blijven/kopen dan wel....

Suc6

helemaal met bovenstaande eens. Ik had er ook last van. Ik stond op een shared hosting met 1700 anderen....

En het werd steeds erger.

laadtijd was bij mij 4-6 seconden.

Sta nu op een VPS server, en de laadtijd is nu 1 seconde.

Alle waarde naar z'n geld, Als ik op een webshop kom, en deze laadt niet snel, ben ik al weer weg ( of ik heb het wel heel hard nodig, en nergens anders te krijgen)

Ik zeg maar zo, als je goed bezig ben, zorg dan ook dat alles perfect werkt, je klanten zullen je dankbaar zijn, en jij zal je klanten dankbaar zijn, want die blijven/kopen dan wel....

Suc6

Ben ik helemaal met je eens, VPSen bij hosting providers waar hosting op aangeboden wordt staat meestal prop vol.

Vandaar dat ik zelf ook op een hele eigen server ben over gegaan, als me webshop klaar is alles 1x cachen en klaar.

• 2 months later...
  • 1 month later...

Beste aliasali,

Zoals djkavaa al aangaf is het nuttig als je kan vertellen hoe je je probleem hebt opgelost.

En zou je [solved] in je topic titel willen zetten? Dit doe je door je eerste post te editten (gebruik hierbij de Full editor) en dan de titel aan te passen. Alvast bedankt.

EDIT:

Nog geen actie ondernomen door topicstarter dus heb ik zelf maar de titel aangepast.

Edited by AKJV (see edit history)

Hoi,

Hier vind je in elk geval wat tips

http://www.webcijfer...p-optimalisatie

De volgende opties geven de beste performance van de webpagina.

Compileren forceren: kies Nee

Cache: kies ja

Smart Cache voor CSS: kies CCC voor CSS gebruiken.

Smart Cache voor JavaScript: kies CCC voor JavaScript gebruiken.

HTML minimaliseren: kies HTML minimaliseren na de "smarty compiler" uitvoering.

Comprimeer inline JavaScript in HTML: kies Comprimeer inline JavaScript in HTML na "smarty compiler" uitvoering

High risk HTML compression: kies Behoud W3C validatie

De laatste high risk compression wordt op dit moment niet aanbevolen omdat de opbouwtijd van de pagina bij een niet gevalideerde pagina hoger is dan andersom !

Comprimeer inline JavaScript in HTML: kies Comprimeer inline JavaScript in HTML na "smarty compiler" uitvoering

De laatste high risk compression wordt op dit moment niet aanbevolen omdat de opbouwtijd van de pagina bij een niet gevalideerde pagina hoger is dan andersom !

klopt dit hier boven is wat er bij mij aan de hand was.

Dit is zeer nuttige informatie en ik wil bij deze de poster bedanken ;)