Steffen Posted September 17, 2011 Share Posted September 17, 2011 Hej Jeg er igang med at lave en ny shop som skal køre nyeste version af Prestashop. Den shop jeg har nu, kører v.1.3.1. Jeg har prøvet at flytte databaser, men der sker en fejl når jeg vil flytte ps_customers. Jeg er absolut rookie på databaser og har ledt efter måder at flytte en shop over på andet domæne i en nyere version. Jeg skal have kunderne med over på den nye platform og meget gerne produkterne, så jeg ikke skal til at oprette dem alle igen. Er der nogen som lige kan sige; jamen, du gør bare såd'n og såd'n. //STEFFEN Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shila Posted September 18, 2011 Share Posted September 18, 2011 Hvorfor opgraderer du ikke "bare" den oprindelige shop til 1.4? Så vidt jeg har forstået, kan du ikke bare flytte kunder og varer fra den gamle version til den nye, da den nye har så mange ændringer, at opgraderingsdelen er nødvendig for at få ændringerne med. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted September 18, 2011 Author Share Posted September 18, 2011 Shoppen får nyt navn samt nyt domæne... Ellers ville jeg selvfølgelig have forsøgt opgradering (selvom det fejlede sidst jeg prøvede), det har du ret i. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 18, 2011 Share Posted September 18, 2011 Hej Det at din shop får nyt navn og domæne har intet at sige i forhold til opgradering. Som makeup-online også siger, kan du ikke blot flytte varer og kunder til den nye version, da der er sket så store ændringer i databasestrukturen i den nye version i forhold til den gamle. Du skal installere din gamle shop på det nye domæne og så ellers følge div. vejledninger i opgraderingen på den nye installation. Men før du kaster dig ud i det, bør du installere en version 1.4 og uploade dit theme, som jeg kan se, ikke er standard Prestashop - du kan nemt risikere, at det skal tilpasses version 1.4 før det kan køre med den nye version. Så dette mener jeg, bør være dit første skridt i forhold til opgradering. Måske er det derfor, at du har fået fejl tidligere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted September 18, 2011 Author Share Posted September 18, 2011 Aha ... Ja, mit tema er hjemmebygget så det er garanteret det der gør at jeg fik fejl og måtte stoppe opgraderingen. CSS er også helt anderledes og splittet op i flere dele i v.1.4 - i v.1.3 er der kun én CSS-fil. Der er bare så mange funktioner i 1.4 som jeg kan få noget fornuftigt ud af. Jeg har allerede installeret v.1.4 på et andet domæne, og den genkender slet ikke mit theme når jeg lægger det over - så ja, der kan nok ikke være tvivl om, at det er den som skaber problemer for mig. Lidt irriterende da det tager mange timer at lave designet om på hver eneste lille del af Prestashop. Jeg tror jeg må igang med at bygge designet op på min "test-shop", derefter opgradere min nuværende og overføre designet. Det må være vejen frem, efter hvad jeg kan høre på Jer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted September 26, 2011 Author Share Posted September 26, 2011 Hvordan flytter jeg databasen over på et andet domænenavn? Skal jeg få Meebox til dét? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted September 26, 2011 Share Posted September 26, 2011 Hvordan flytter jeg databasen over på et andet domænenavn? Skal jeg få Meebox til dét? Prøv at se mit svar i denne tråd fra i går: http://www.prestashop.com/forums/topic/131988-flyt-af-vare-og-shop/page__view__findpost__p__641240 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts