Lustfull Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Hej, vill skapa en "kopia" av min shop för att göra ändringar av tema utan att min nuvarande shop ligger nere. hur går jag enklast tillväga? skapa underkatalog från ftp? Alla svar tas tacksamt emot. H Susanne Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregzkij Posted September 19, 2011 Share Posted September 19, 2011 Hej! Tror det bästa är att ha en lokal utvecklingsserver. Installera XAMPP (http://www.apachefriends.org/en/xampp.html) och dra ner din site till din dator (katalogen htdocs som XAMPP skapar). Se även till att ta en dump av din databas och kasta in den i MySQL lokalt. Glöm sedan inte att ändra din settings.inc.php som ligger i /config -> annars kommer du att skriva till din publika databas. Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lustfull Posted September 20, 2011 Author Share Posted September 20, 2011 Tack för svaret. Problemet är att jag fattar "nada". Programmet installerat men sedan då? H Susanne Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts