DanielBN Posted September 2, 2011 Share Posted September 2, 2011 Har et spørgsmål. når min kunde gennemfører en betaling, er det så muligt at få tilføjet et kort gebyr. mange andre webshops har dette. således at kunden selv betaler kortgebyret, istedet for at jeg skal betale det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 3, 2011 Share Posted September 3, 2011 Det kan du i hveret fald ved ePay. Jeg ved ikke med de andre, men mon ikke også man kan der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted September 3, 2011 Share Posted September 3, 2011 Afhængigt af din målgruppe, skal du seriøst overveje at lade være. Webshops med elektronik etc. kan slippe af sted med det, men for andre typer varer, kan selv et lille gebyr skræmme kunderne væk. Så er det bedre at sætte priserne en smule højere. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 3, 2011 Share Posted September 3, 2011 Og det er jeg enig i, men undlod at skrive det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted September 5, 2011 Share Posted September 5, 2011 Prestahop håndtere det også dårligt, det giver nogen fakturarings problemer bagefter fordi den måde det oftest håndteres på er at ved at lægge gebyret oven i fragtprisen. Jeg er lige så enige som de andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted September 6, 2011 Author Share Posted September 6, 2011 vi vil have lagt et kort gebyr på. men hvordan gør man det i praksis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 6, 2011 Share Posted September 6, 2011 Det tror jeg at jeg har svaret på :-) Ved epay markeret du at kunden skal betale kortgebyr. Længere er den historie vist ikke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted September 7, 2011 Author Share Posted September 7, 2011 men vi bruger dibs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 7, 2011 Share Posted September 7, 2011 Ja, og DIBS har formodentlig noget tilsvarende. Du bliver altså nødt til at spørge DIBS. Herinde er vi ikke eksperter i, hvordan de forskellige betaingsmoduler håndterer dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DK-Peter Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Quickpay kan (også) indstilles til at opkræve kortgebyrer fra betaleren. Men problemet er - i hvertfald i forhold til god kundeservice, men sandsynligvis også juridisk - at man bør oplyse de faktiske kortgebyrer i summeringen, inden beløbet hæves. Den nemme løsning, er vel, at man laver en lille beregner direkte i en php eller et script, som kan bruges på følgende måde ved check-out: -------- standard Prestashop funktionalitet start Varer 1.000 kr Fragt: 70 kr I alt 1.070 kr -------- standard Prestashop funktionalitet slut -------- nyt script start Ved betaling med Dankort eller kreditkort tillægges din bestilling følgende gebyrer som trækkes automatisk Betaling med Dankort / VisaDankort: 2,45 kr Betaling med Visa Electron 2.45 Betaling med Visa/Mastercard udstedt i Danmark: 13,38 kr Betaling med kreditkort udstedt i udlandet: 40,13 kr -------- nyt script slut Et sådan script løser ikke problemet med at gebyret ikke fremgår af fakturaen (desværre), men man undgår i det midste, at forbrugeren kan føle sig snydt når de betaler mere end de troede. Mine evner rækker ikke til at lave et sådan script / tilføjelse til php'en, men er der andre der kan, vil jeg gerne give en donation...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts