pozz Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Hej Har ps 1.4.4.1 Har en csv fil som jag vill importera men det fungerar inte med kategorierna, alla kommer som huvudkategorier. Filen ser ut som följer: grupp;EAN;Namn;Totalt antal;pris;Leverantör Figur,Bamse;997317;Bamse i Egypten Bok + skiva;18;49;Kärnan Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersIvar Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Är det produkter du skall importera? Dum fråga men väljer du products i menyn när du importerar? Gör du det så har ju varje kategori ett nummer som skall anges för att produkten skall hamna i rätt kategori, vill du så kan jag ta en titt i ditt BO imorrn eller under helgen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pozz Posted September 2, 2011 Author Share Posted September 2, 2011 Hej Tack för svaret. Ja det är produkter och har testat på alla möjliga sätt. Du får gärna kolla på det om du vill. Skickas login och csv filen i pm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pozz Posted September 3, 2011 Author Share Posted September 3, 2011 Fick inte rätt på den som jag ville och ber därför om hjälp lite till. Någon som har importerat 500+ produkter med kategorier och underkategorier och som fått det att fungera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kidzbox.se Posted September 3, 2011 Share Posted September 3, 2011 Hej, jag har ca 11000 varor och brukar dela upp CSV filen så det är ca 1000 varor åt gången och det fungerar perfekt. Har tidigare haft problem med import av många produkter på ONE.com´s server men sedan jag bytat till Oderland har det fungerat perfekt. Fick inte rätt på den som jag ville och ber därför om hjälp lite till. Någon som har importerat 500+ produkter med kategorier och underkategorier och som fått det att fungera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pozz Posted September 3, 2011 Author Share Posted September 3, 2011 Hej, jag har ca 11000 varor och brukar dela upp CSV filen så det är ca 1000 varor åt gången och det fungerar perfekt. Har tidigare haft problem med import av många produkter på ONE.com´s server men sedan jag bytat till Oderland har det fungerat perfekt. Hej Problemet är att jag inte får rätt på det ens när jag testar med en produkt. Problemet ligger i att den inte skapar underkategorier som en underkategori utan som en huvudkategori. Och därmed så visas produkten både när jag klickar på huvudkategorin och i underkategorin. Samt att det kommer felmeddelande om URL rewriting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kidzbox.se Posted September 14, 2011 Share Posted September 14, 2011 Ok, alla de kataloger och underkataloger du skapar får ett nr och det är de nummer du ska använda i kolummen "categories". Vill du att produkten ska finnas i olika kategorier lägger du in nr med ett "," mellan siffrorna. Felmeddelandet är inget att bry sig om det är bara Prestashop som ändrar namn för just URL rewriting. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pozz Posted September 19, 2011 Author Share Posted September 19, 2011 Har fått rätt på allt nu utom en sak, jag kan inte ha bokstaven å i beskrivningen. All text efter den bokstaven försvinner i importen. Filen är UTF-8 kodad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts