Fekzen Posted August 30, 2011 Share Posted August 30, 2011 Hallå, Jag funderar över hur man enklast gör med en produkt som innehåller runt 6-7 olika "grupper med attribut" som kunden måste välja mellan och i varje grupp finns ca 5-6 st. Dvs antal kombinationer blir då otroligt många. Kan man på något sätt lägga in fritext? Dvs kunden måste ange fritext på en viss fråga? Tex serie nummer, och då får kunden fylla i ett nummer själv. Det ska alltså fungera som ett formulär med 6-7 rutor som måste besvaras av kunden vid varje beställning. Hur skulle ni gjort på enklast sätt? Hellst vill man ju slippa maila kunden dessa frågor i efterhand. Mvh// Andreas Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersIvar Posted September 1, 2011 Share Posted September 1, 2011 Jag hade gjort det på riktigt. Använd multiattribut-prylen så går det ganska snabbt ändå. Generellt brukar jag försöka få så lite jobb som möjligt för kunden och det leder i sin tur i rätt beställningar för din del. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fekzen Posted September 3, 2011 Author Share Posted September 3, 2011 Jajjemen, hittade också den funktionen sen så kör så nu. Det blir klockrent då vissa av mina produkter kräver en del info av kunden innan. Mvh// A.Fekzen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts