Steffen Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Hej Jeg kommer netop til at tænke på, hvad der sker hvis man benytter en 100kr. rabatkupon på en vare der koster 85 kr. inkl. fragt? Hvad sker der med resten af beløbet? Anyone knows? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Jeg har ikke prøvet det i praksis, men jeg er ret sikker på, at du så er nødt til at lave et tilgodebevis (ny rabatkupon) for resten. Sådan har jeg i hvert fald skrevet det i min shop. Hvis du spørger til, om der sker noget på kundens konto, så ved jeg det ikke :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rockidan Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Der forskellige senarier hvis rabatkortet ikke er brugt fuldt ud 1: at rabatten bliver reduceret til til det aktuelle købsbeløb eks fragt og rabatkortet kan bruges ind til beløbet er opbrugt 2: der bliver oprettet en kreditnota på det resterende beløb på rabatkortet 3: der bliver oprettet en negativ faktura Fragten bliver ikke berørt af rabatkuponen medmindre du laver en fragtregel at hvis købsbeløbet er 0 skal der ikke regnes fragt men som udgangspunkt vil jeg mene fragten skal beregnes da rabatten kun omhandler købet af varen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted August 26, 2011 Share Posted August 26, 2011 Der forskellige senarier hvis rabatkortet ikke er brugt fuldt ud 1: at rabatten bliver reduceret til til det aktuelle købsbeløb eks fragt og rabatkortet kan bruges ind til beløbet er opbrugt 2: der bliver oprettet en kreditnota på det resterende beløb på rabatkortet 3: der bliver oprettet en negativ faktura Fragten bliver ikke berørt af rabatkuponen medmindre du laver en fragtregel at hvis købsbeløbet er 0 skal der ikke regnes fragt men som udgangspunkt vil jeg mene fragten skal beregnes da rabatten kun omhandler købet af varen Men hvordan sker dette i Prestashop - ud fra det du beskriver, er der forskellige scenarier, som sker automatisk... Jeg bruger ikke Prestashop fakturaer, men er nysgerrig. Eller foregår det rent faktisk som du beskriver ovenfor? Eller er det blot, at man som shopejer kan vælge de scenarier, du beskriver? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rockidan Posted August 27, 2011 Share Posted August 27, 2011 Du går ind under fanebladet betaling der på underfanen finder du rabatkuponer tilføj en ny rabatkupon her vælger du at rabatkuponen efter beløb (står til standard til antal procent) herefter fremkommer en vælger boks hvor du har de forskellige senarier som du som shopejer vælger den du vil bruge. har vedhæftet eks. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Steffen Posted August 27, 2011 Author Share Posted August 27, 2011 Takker for svar. Jeg har muligheden for at lave "Minimums køb" i forbindelse med rabatkuponen, så det løser problemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts