qualityangel Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Beste, Forum leden. Ik heb lokaal een website gereedgemaakt voor publicatie, echter kan ik wel in het admin gedeelte maar als ik naar de website zelf ga dan krijg ik de melding dat er geen database connectie tot stand gebracht kan worden. hij blijft in de url balk verwijzen naar localhost/ Ik snap er helemaal niets meer van, aangezien de settings.inc file gewoon goed geconfigureerd is. Heeft iemand een idee? Alvast hartelijk dank, Tim Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischaatje Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 Er zijn twee plekken waar de locatie van de front office van prestashop wordt opgeslagen. De ene is settings.php.inc en de andere is in ps_configuration. Zoek in deze tabel eens naar de name 'PS_BASE_URI' en kijk eens wat daar voor value achter staat? Het zou / moeten zijn. De URL/locatie van de database, en de user/pass daarvan, staan alleen in settings.php.inc. mvg, mischaatje Link to comment Share on other sites More sharing options...
qualityangel Posted August 14, 2011 Author Share Posted August 14, 2011 Waar staat hij in de database hij staat namelijk niet in configuration (ik werk zonder de ps_ in de db) EDIT: heb de site goed gezet via Beheersysteem-Preferences-SEO & URLs Helaas laat hij nu helemaal niets meer zien en krijg ik meteen een google suggestie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
qualityangel Posted August 14, 2011 Author Share Posted August 14, 2011 Probleem verholpen, door de omzetting van local naar live is de codering van Blowfish naar Mcrypt lib gegaan. Dit was niet correct en moet op blowfish staan. Je kan het aanpassen bij Beheersysteem -> Preferences -> Performance. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts