Sund-og-smuk.dk Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 Hej, Jeg vil gerne fjerne de overflødige lande fra ordre siden, da vi hovedsageligt er en dansk shop, ja okay sverige og norge er okay, men jeg gider ikke se på zimbabwe olign, nogen der kan fortælle hvordan man fjerner dem? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 29, 2011 Share Posted July 29, 2011 Det gør du i BO - Forsendelse - Lande. I version 1.3 skal man deaktivere samtlige en efter en, jeg har ikke tjekket, om det er rettet i version 1.4. Hvis ikke, er det nemmest at sætte et filter på Aktiveret (til Ja), så listen hele tiden opdaterer. Jeg har haft held med at klikke mange af (selv om det ser ud til, at siden skal opdatere mellem hver opdatering), så er det blot nogle af dem man lige skal over igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Det er møg bøvlet at redigere i landene der, men det er og klart mere brugervenligt at fjerne dem man ikke skal bruge! Jeg havde held med kun at vise de aktive, og så bare sætte musen på den øverste og browseren scroll'et helt op, og så eller bare igang med at klikke. (med reload hver gang) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestawise Posted July 31, 2011 Share Posted July 31, 2011 Ellers kan man også køre en database query med phpmyadmin.. UPDATE ps_country SET active= 0 WHERE iso_code != 'XX' XX = det land der skal forblive aktiv. Skal lige siges jeg kun har prøvet dette på ver. 1.3xx og aner ikke om det virker på 1.4+ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sund-og-smuk.dk Posted August 1, 2011 Author Share Posted August 1, 2011 Ellers kan man også køre en database query med phpmyadmin.. UPDATE ps_country SET active= 0 WHERE iso_code != 'XX' XX = det land der skal forblive aktiv. Skal lige siges jeg kun har prøvet dette på ver. 1.3xx og aner ikke om det virker på 1.4+ Tak for svar alle. Jeg magter ikke det med databasen. Kan det virkelig passe at man manuelt skal deaktivere ca. 250 lande? Det virker umiddelbart meget bøvlet. Jeg bruger version 1.3.3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 Ellers kan man også køre en database query med phpmyadmin.. UPDATE ps_country SET active= 0 WHERE iso_code != 'XX' XX = det land der skal forblive aktiv. Skal lige siges jeg kun har prøvet dette på ver. 1.3xx og aner ikke om det virker på 1.4+ Tak for svar alle. Jeg magter ikke det med databasen. Kan det virkelig passe at man manuelt skal deaktivere ca. 250 lande? Det virker umiddelbart meget bøvlet. Jeg bruger version 1.3.3 Ja, det kan virkelig passe, med mindre du bruger databaseløsningen. Det er tåbeligt, at man ikke kan vælge alle fra på én gang, eller at alle er deaktiveret som default (jeg har oprettet en feature request på dette). Men sådan er det desværre. Hvis du følger rådet med at sætte et filter på, så kan du nok klare opgaven på 15 minutter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 1, 2011 Share Posted August 1, 2011 Ja, det er godt nok tungt. Her er et lille modul (som jeg nok vil bygge videre på i fremtiden), der løser problemet. /Kjeld toolbox_0.2.zip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sund-og-smuk.dk Posted August 7, 2011 Author Share Posted August 7, 2011 Ja, det er godt nok tungt. Her er et lille modul (som jeg nok vil bygge videre på i fremtiden), der løser problemet. /Kjeld Hej Kjeld, Super arbejde! Jeg har lige downloadet modulet, man jeg kan ikke helt se hvad forskel det gør? Når jeg klikker på konfigurer får jeg en blank side? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Hvilken version af PrestaShop kører du med? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sund-og-smuk.dk Posted August 7, 2011 Author Share Posted August 7, 2011 1.3.3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 OK. Jeg har opdateret modulet, så det også virker på PS 1.3. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sund-og-smuk.dk Posted August 7, 2011 Author Share Posted August 7, 2011 Hej Kjeld, Det virker perfekt. Mange tusind tak. :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Cool kjeld, jeg har tænkt lidt på at samle en masse små fixe moduler på prestatips.dk, hvad siger du til at jeg ligger det derop, eller du kan jo evt. selv gøre det /Tim -- Billigt modetøj på nettet Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Hej Tim Det gør du bare. Det næste jeg ville putte i, var en funktion, så man kunne rydde op i forbindelsesstatistikken. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted August 8, 2011 Share Posted August 8, 2011 Jeg har faktisk fået brug for den stats, og havde selvfølgelig slettet den. Historien er lang, men det handler om chargebacks og politianmeldelser. Men jeg ligger det op på bloggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts