FitDeck.dk Posted July 28, 2011 Share Posted July 28, 2011 Hej, Beklager denne gentagelse - men jeg har virkelig brug for at kunne indsætte æøå i .tpl filerne Jeg kan ikke indsætte teksten i BO, da oversættelserne ikke træder i kræft i visse moduler. (Har lagt 100+ timer og læst/skrevet mange tråde om dette problem, men det virker uløseligt.) Nå, men hvordan hulen indsætter jeg æøå - og hvis løsningen er at gemmer filerne med UTF-8 som encoding. Tja, hvordan gør man så det? Er det et stykke metakode man indsætter i toppen af tpl filen? Tak - Tue Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kokkekniven Posted July 28, 2011 Share Posted July 28, 2011 Det lyder som om at du gerne vil smide det direkte ind i Tpl filerne? Altså i selve source koden? Så skal du bruge koder som ø for ø, æ for æ og mener at å er å og skal de være store bokstaver skal du skrive henholdsvis det føste bokstav i koden med stort, så det bliver Æ, Ø eller Å. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 28, 2011 Share Posted July 28, 2011 Du kan se en oversigt her: http://www.html.dk/dokumentation/tegn/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Jeg sidder med samme problem, jeg har installerede den danske sprog pakke og den virker også på menuerne, men ikke på feks. min kontaktformular. Jeg har tænkt mig at ændre æø og å manuelt ved at indsætte koderne i selve tpl filen. Men når jeg gør det så vises teksten ikke og når jeg undlader æø og å står teksten fint. Jeg er klar over at jeg gør noget forkert, men hvad?. Jeg skal lige sige at jeg har sat Encoding under PDF indstillinger til iso-8859-1. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted October 19, 2011 Share Posted October 19, 2011 Jeg sidder med samme problem, jeg har installerede den danske sprog pakke og den virker også på menuerne, men ikke på feks. min kontaktformular. Jeg har tænkt mig at ændre æø og å manuelt ved at indsætte koderne i selve tpl filen. Men når jeg gør det så vises teksten ikke og når jeg undlader æø og å står teksten fint. Jeg er klar over at jeg gør noget forkert, men hvad?. Jeg skal lige sige at jeg har sat Encoding under PDF indstillinger til iso-8859-1. Har du læst de kommentarer der er til trådstarters indlæg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts