Jump to content

[Sovled]produkt billeder driller :S

Valkyrja

Recommended Posts

Selve skaleringen virker fint i shoppen. men når produkterne vises så er det helt forkerte str. jeg har kigget i global.css som nogen forslår og der har jeg prøvet at ændre str. men det hjælper ikke :S

nogen der ved hvor man ændre produkt billede str henne? det er sådan set alle str der er for store

Du ændrer størrelsen i BO - Indstillinger - Billeder. Men du bør jo også optimere billederne i en eller anden forstand, inden du blot smider dem op - ellers bliver din database hurtig tung, idet jeg er ret overbevist om, at Prestashop blot skalerer billederne, uden at minimere/optimere dem.

Jeg er grafisk udannet. alle billeder har samme str og presset ned til det mindste.

billede str er sat i BO / pref / Image og det bliver også skaleret fint som jeg har sat det dog når jeg går ind og kigger på et produkt viser den varer billeder i 350X400 selvom det er sat til 163x230 hvis jeg højreklikker på billedet siger den at den er 350x400 men hvis jeg så går direkte til stien hvor billedet ligger så er billedet 163x230 og produkt billedet på shoppen er helt vildt grimt udstrukket :-S

Så er det jo i hvert fald ikke optimering af billeder, den er gal med :-)

Mit bedste bud er, at du leder i .tpl filen for produkterne og ser, hvad størrelsen står til her. Prøv at kigge i din theme mappe

EDIT: Jeg har tjekket min product.tpl fil og her er kun referencer til størrelsen (medium, large osv.), så det må være noget andet der går galt, eller også er der refereret til billederne et andet sted. Jeg har ikke haft behov for at ændre på standardstørrelser, så jeg ved ikke lige, hvor du skal lede.

• 3 months later...