flup Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Tjena! Sitter och provar PrestaShop nu, verkar underbart!La upp lite testprodukter och gjorde en provbeställning, när jag sedan kikar på ordern via admindelen så ser jag dock inte vad jag har beställt?PrintScreen:http://data.fuskbugg.se/skalman01/-------ScreenShot001.jpgHur kommer detta sig?fråga 2:man kan ändra till valuta KR, men hur får jag så KR hamnar till höger om summan. Dvs 10KR istället för KR10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted February 2, 2009 Share Posted February 2, 2009 Kolla så att du inte får något felmeddelande vid utcheckningen, har varit med om att beställda artiklar inte syns i det fallet.I inställningarna under valuta kan du ställa in om kr ska hamna före eller efter summan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Vilket felmeddelande är det du fått?Har på ca 5000+ beställningar sett detta fel 1 gång och då ingen verkar minnas vad som stått i felet så är det lite svårt att komma under fund med, men klart irriterande fel då kundvagnen ligger kvar på kunden med produkterna, beställningen skapas med rätt summa men produkterna flyttas inte över.. vore bra om vi kan hjälpas åt att luska ut vad det är som går fel så vi kan få bort den möjligheten i nästa version.Flup: Vad har du för browser? minns du om du fick något fel i kassan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Har bl.a. sett att det hänt när det saknats mailmallar för de mail som skickas med modulen mail-larm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 ja jag misstänkte nog att det hade att göra med mailmallar eller något med historiken då dessa körs innan produkterna sparas på beställningen.. får försöke pusha teamet att ändra ordningen på det där tror jag.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flup Posted February 3, 2009 Author Share Posted February 3, 2009 hej igen, när jag klickade på beställ så kom jag till en helvit skärm, (jag fick inte upp typ "ditt köp har genomförts"). men när ja gick tillbaka så fanns min order under mina ordrar...Ja använder Firefox senaste uppdateringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Kolla i felloggen om du hittar nåt vettigt. Ofta är visningen av felsignaler i php avstängt. Kan i vissa fall sättas på genom att lägga en .htaccess fil i butiksroten som innehåller:php_flag display_errors On Link to comment Share on other sites More sharing options...
flup Posted February 3, 2009 Author Share Posted February 3, 2009 http://data.fuskbugg.se/skalman01/probb.jpgRouling;du får det en av 5000 ggr, jag får det hela tiden Måste vara någon felinställning jag gjort vid installationen? Något med databaserna?PatrikSka testa detta! Men var hittar jag felloggen? (: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted February 3, 2009 Share Posted February 3, 2009 Kolla i butiksroten om det finns någon loggfil där. Annars leta i hotellets kontrollpanel. Lite olika hur hotellen hanterar såna, du får kanske kolla med dem annars. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Prova även att byta språk till engelska om du kör svenska, isåfall är det nog rätt garanterat att det är mail mallar som saknas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
flup Posted February 4, 2009 Author Share Posted February 4, 2009 Prova även att byta språk till engelska om du kör svenska, isåfall är det nog rätt garanterat att det är mail mallar som saknas. testade detta nu, samma fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted February 4, 2009 Share Posted February 4, 2009 Har du gjort några ändringar? tex raderat orderstatusar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts