Jump to content

Mine beskeder fra hjemmesiden ser underlige ud?

Recommended Posts

Jeg har igennem et stykke tid haft problemer med de beskeder min prestashop sender ud til kunderne.

Der står bare en masse underlige tegn. Det samme sker der, når kunder benytter min kontaktformular på siden, så kommer der også en underlig besked til mig...

Hvad kan dette være? - Og hvordan kan jeg løse det?

Hvordan kan jeg derefter få beskederne til at komme på dansk til kunderne?

Håber at der er nogen der kan hjælpe mig...

På forhånd tak

Se vedhæftede fil for fejlen

48890_XxAT0I8QAPY7iovW03ir_t

48969_xE41hY0sunZKy3tpfG02_t

49104_BBY4xb0nJKglivRlinSD_t

Det er svært og sige hvad problemet er, men gæt kunne være at din email klient ikke håndtere html i mails særlig godt, men kan også være at prestashop gør noget forkert. Ser mails til kunderne lige sådan ud?

Det lyder til, at du ikke nødvendigvis har de rigtige filer siden du også skriver, at du mangler dem på dansk. Har du hentet seneste sprogpakke til din version? Jeg mener ikke, at de danske filer var der tidligere, men jeg er ret sikker på, at de er med nu.

Dennis, dine danske sprogfiler er i stykker. Prøv at sammenligne http://skivecomputersupport.dk/mails/dk/order_conf.html og http://skivecomputersupport.dk/mails/en/order_conf.html. Som Prestafan1234 skriver, skal du prøve med nogle nye sprogfiler. Du kan nøjes med at tage filerne i mails-kataloget, hvis du har nogle oversættelser, du vil bevare.

/Kjeld

Hej I har helt sikkert ret.

Jeg er temmelig newbie i det her.

Jeg har nu hentet sprogpakke til ver. 1.3.1.0 (Jeg har version 1.3.1.1)

Jeg har installeret den via Værktøjer/Oversættelser/Importer sprogpakke.

Når jeg skriver dk eller da under isokode under sprog, skriver den "No langage pack available on prestashop.com for this iso code"

Jeg har taget et screenshot af mit sprog under prestashop.
Det er vedhæftet mit første indlæg...

Undskyld, læste ikke tilbage :-)

Jeg kan se, at du ikke har engelsk installeret - det mener jeg, kan give nogle problemer (jeg plejer at lade det være installeret, men blot deaktiveret). Kan du ikke prøve at lægge den engelske sprogpakke ind igen for at se, om det skulle hjælpe.

Jeg overvejede på at tidspunkt at svare på det med det engelske sprog.
Så vidt jeg husker - og jeg kan jo huske forkert - så får jeg ikke lov til at slette det engelske sprog. Jeg har selv uploadet og installeret, og har deaktiveret den.
Så på en eller anden vis, vil jeg mene, at din udbyder ikke gør det godt nok.

Nej desværre....

Jeg fik min udbyder til at installere det....

Du kan downloade de gamle versioner af Prestashop - prøv Google, jeg kan ikke lige finde linket.

Jeg kører 1.3.1.1 og mine filer er tilrettede. Men jeg sender dig gerne min version af sprogfilerne, hvis du ikke kan finde dem. Send mig lige en PM, så får jeg dem sendt (nok først i morgen aften eller onsdag)

• 2 weeks later...

Hej igen

Jeg har uploadet de gamle translations og mails filer via FTP til de respektive mapper.

Men fejlen er stadigvæk den samme.

Jeg har vedhæftet et screendump af mine sprogindstillinger, som ser lidt mystiske ud, når jeg vælger ISO-kode for landet, som nok skal være dk.

Mvh

Debbe

post-151649-0-45934400-1311585738_thumb.png

Hej

Svarer dig her i stedet for på mail, som du har sendt - så kan andre også få glæde af svaret.

Prøv at skifte sprogkode til "da" i stedet for "dk". Fra version 1.3 og frem blev det ændret til "da". Det er kun, hvis din shop er opgraderet fra en tidligere version, at du skal referere til koden som "dk"

• Like 1