Frens Posted July 2, 2011 Share Posted July 2, 2011 Hallo.Prestashop 1.4.3.0 vandaag geïnstalleerd.Ik kom volgende tegen ,bij het chmodden van mappen (777) de map nl in mail hier krijg ik de melding;er kunnen geen toegans-eigenschappen worden ingesteld , dit geld ook voor de map translations/nlbedankt voor jullie antwoord , Frens Link to comment Share on other sites More sharing options...
pgh2011 Posted July 13, 2011 Share Posted July 13, 2011 Wie is de owner (eigenaar) van de mappen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted July 14, 2011 Author Share Posted July 14, 2011 bedankt voor antwoordIk weet niet wat je bedoelt met wie is de eigenaar.................bij >> > Back Office Employees , hier sta ik zelf als administratorIn de email template staat none;" src="% 7 B shop_logo % 7 D"ik krijg de bestande in de map mails/nl niet naar de server gestuurd (755) , de andere talen wel,, zoals al gezegd krijg ik de Nl map niet op 777 gezet Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischaatje Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 Zoals gezegd: wie is er volgens de FTP de Owner/Eigenaar van die mappen, en is dat dezelfde eigenaar als de bestanden en mappen die je zelf via FTP hebt ge-upload? Dat je administrator bent in de back office staat hier los van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted July 14, 2011 Author Share Posted July 14, 2011 zo te zien dezelfde eigenaar , ik heb de rechten via de direct admin toch kunnen aanpassen naar 777 (Prestashop was geïnstalleerd via een installatron en map NL is daar naderhand aan toegevoegd via FTP als ik me nog goed herinner, hier kan dus een en ander door ontstaan zijn )In elk geval heeft de NL map in mails nou de rechten 777 , en heb ik bestand kunnen aanpassen /en naar server gestuurd [code] orginele nl bij enkele andere talen stond bovenstaande code wel goed..... src="{shop_logo}"probleem blijft echter hetzelfdeVerder ..... wil ik in Modules/Themes het mail logo aanpassen krijg ik de melding:an error occurred during logo copy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted July 14, 2011 Author Share Posted July 14, 2011 ik zie nou dat url waarschijnlijk ook niet klopt ...krijg het hier op forum alleen niet goed weergegeven ..{shop href="{shop_url}" Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischaatje Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 De URL is niks mis mee, die is voor alle talen hetzelfde en hoort {shop_url} te zijn. Dit is een globale variable binnen de shop zelf, dus php vult 'm zelf goed in.Waar je problemen mee zou kunnen krijgen is wat ik in de code zie: Ik weet niet of 'medium none' als waarde toegestaan is. Je zegt hiermee eigenlijk: ik wil een middeldikke lijn met een dikte nul. Een beetje tegenstrijdig.Welk probleem heb je nu nog over? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted July 14, 2011 Author Share Posted July 14, 2011 bedankt voor antwoordDe url ziet er anders uit dat in de andere talen (met % tekens ) alleen krijg ik dit niet weergeven op dit forum, daar de code veranderd ..ondanks dat ik hem tussen [code/] zetde style had ik al goed staan ,,gewoon border:none (dit wordt meestal gedaan om in IE de blauwe omrandingen weg te laten.De problemen staan beschreven in mijn 2 topics...het valt op dat ze met de mail ...en mail voor klanten te maken hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischaatje Posted July 14, 2011 Share Posted July 14, 2011 Ik wil even refereren naar een oude post van mij. Hierin leg ik uit wat het probleem achter ownership is, en hoe bestanden importeren via de back office tot problemen kan leiden.http://www.prestashop.com/forums/viewthread/99046/#415771Wat je mijns inziens dus het beste kan doen is om met de FTP het oude logo verwijderen en met FTP een nieuw logo uploaden. Dat werkt zolang het bestand dezelfde extensie heb. Als dat niet zo is, zoek dan even in de database naar de vermelding van het logo (waarschijnlijk in de tabel ps_configuration) en als ie er in staat dan verander je dit handmatig.Ik hoop dat het helpt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted July 14, 2011 Author Share Posted July 14, 2011 ik heb in de map img de rechten van logo_mail.jpg op 777 gezet (stond op 666) dit heeft de foutmelding opgelostalleen in de Order bevestiging mail naar klant klopt een en ander nog niet ;het logo (shop) wordt niet weergegeven,het mail logo wordt maar gedeeltelijk getoond , rechts ernaast staat een PDF wordt er op mijn account of order geschiedenis geklikt verschijnt in de browser:Unknown column 'active' in 'where clause' SELECT * FROM `ps_currency` WHERE `deleted` = 0 AND `active` = 1 ORDER BY `name` ASCIn de Preparation in progress mail wordt alles wel goed weergegevenverder wordt het ordernummer vooraf gegaan door een dubbel kruis # is dit normaal ? b,v #36 in de Preparation in progress mail,,en #000036 in de order mail naar klant Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frens Posted July 14, 2011 Author Share Posted July 14, 2011 Het blijkt dat bovengenoemde problemen zich alleen voordoen met de NL taalIn het Duits en Engels gaat het goed ,,behalve;In het Duits gaat het niet helemaal goed met de tabel opbouw in de mail naar klant , hier wordt wel een PDF in weergegevenIn het Engels gaat het goed,,,,,hier staat alleen weer geen PDF in (factuur) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts