Jump to content

CSS till homefeatured?????????????

Sanna

Recommended Posts

Hejsan!

Kan någon vänlig själ tala om vart jag hittar css till förstasidans produktvisning?

Har valt modulen "Visar produkter på framsidan". Har fattat att jag går in i homefeatured.tpl för att ange hur många produkter som ska visas per rad, men HUR ändrar jag höjd/bredd på rutorna som produkterna+text ligger i? De är alldeles för höga och jag vill ha mer space mellan dem. Inte kan jag väl ändra även detta i homefeatured.tpl??

Har letat efter kod i global.css men hittar inte. Är jag fel ute eller?? Har letat i forumet ca. 2 timmar utan resultat.

/Sanna

Skulle tro att det ligger i global.css i alla fall. Kollar man koden i exempelvis Firebug, så ligger visningen av "Featured Products" i flera med klassen "ajax_block_product item". Kan rekommendera Firebug, då ser du exakt vilka css-regler som applicerats på objektet, vilken css-fil respektive regel finns i, samt var i filen den deklareras.

Tack för svar Patrik, men tror jag ger upp för idag. Global.css är på ca. 2 300 rader = jag är precis yr.
Firebug - Vad är det? Kör firefox men finns detta Firebug i Firefox?

Mycket är bra med Prestashop, men att ägna en heldag åt något som tar 1 minut i html (motsv. ändra höjd & bredd på celler) känns rätt slösaktigt.

/* product-list.tpl */ har ju en egen rubrik (kommentar) i Global så man snabbt ser vart man ska ändra css, varför finns ingen /* homefeatured.tpl */ -rubrik?
Men jag kanske tänker alldeles för logiskt.

Lägger väl in en "egen" första-sida istället, med bildlänkar.

Tack i a f. /Sanna