kjaer Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Hej,Jeg har et problem med min prestashop 1.4.3 installation (hostet hos UnoEuro).Alt fungerer som det skal, udover at jeg ikke kan oprette subcategories. Eller det vil sige at jeg kan godt oprette dem, men de kommer til at fremgå som "blanke" (uden info) i oversigten, og når jeg opretter varer kan jeg kun "assigne" dem til Home kategorien, fordi mine subcategories ikke bliver oprettet korrekt.Screendump: http://screencast.com/t/3YwUnRGsKort video/screencast: http://screencast.com/t/wvVPiOHlZJeg har samme løsning installeret på min lokale XAMPP server, og der virker det perfekt.Hosting-info:Server: Localhost via UNIX socketServer version: 5.1.54Protocol version: 10Apache/2.2.17 (Unix) PHP/5.3.4MySQL client version: 5.1.54PHP extension: mysqli phpMyAdmin Version information: 3.4.0Hvis du kender løsningen eller tror du kan ordne det, så vil jeg selvfølgelig meget gerne betale for hjælpen.På forhånd tak! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 HejDer er såvidt jeg lige kan gennemskue to problemer: I din screencast glemmer du at tilknytte sub-kategorien til en Parent categori, og det skal den jo, ellers er det jo ikke en subkategori:-)Problem nummer to må være en bug i PrestaShop, for når jeg opretter en subkategori rigtigt, kan jeg stadig ikke se navnet på den i BO, men det kan jeg dog på hjemmesiden. Så det virker - næsten - som det skal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjaer Posted June 26, 2011 Author Share Posted June 26, 2011 Hej Prestafan1234Du skriver at jeg ikke tilknytter den en Parent Category, men det gør jeg i vel i form af "Home" ? Det er jo den eneste parent category som findes. Eller har jeg misforstået noget?Det sjove er at jeg det virker 100% fejlfrit lokalt med XAMPP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted June 26, 2011 Share Posted June 26, 2011 Home er jo ikke en kategori som sådan, det er rodmappen til varer. Så du skal oprette nogle kategorier og så underkategorier. Hvis du kun har Home, så får du også problemer med at vise fremhævede varer - se anden tråd her i forum. Jeg har ikke nogen erfaring med XAMPP, så det kan jeg desværre ikke svare på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kjaer Posted June 26, 2011 Author Share Posted June 26, 2011 Okay. Det vidste jeg ikke. Hvor opretter jeg kategorier? Umiddelbart ryger jeg automatisk ind under "Home", når jeg trykker på "Catalog". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted June 28, 2011 Share Posted June 28, 2011 Nu kan jeg heller ikke få det til at virke mere....Den opretter ikke kategorierne, selv om jeg har lavet en der hedder test og en underkategori til denne. Har ikke tid til at kigge mere på det lige nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Jeg har nøjagtigt samme problem :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Jeg tror det er caching, efter nogle dage var mine testkategorier der, men jeg har ikke haft til til at kigge mere på det Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted July 6, 2011 Share Posted July 6, 2011 Hej,Jeg fandt løsningen på problemet på denne tråd: http://forge.prestashop.com/browse/PSCFI-2431Det er åbenbart en fejl i denne version af Prestashop, så vi må bare væbne os med tålmodighed indtil problemet er løst og omgås fejlen med denne løsning "virker for mig" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts