Carltonn Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Hej, hur får jag svenska språket i 1.1, vart hittar jag det. Jag vore hemskt tacksam för ett svar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted January 29, 2009 Share Posted January 29, 2009 Det finns 2 versioner att ladda ner, http://www.prestashop.com/forums/viewthread/9446/svenska/prestashop_1_dot_1för att installera, gå till languages i admin, skapa ett nytt språk för svenska, sätt iso kod till "se" och fixa in bilderna du vill ha för flagga och "ingen bild" bilden. Sen går du till översättningar och import language och väljer här att ladda upp gzip filen du laddat ner. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carltonn Posted January 29, 2009 Author Share Posted January 29, 2009 Tack för det snabba svaret, jag provar detta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
annalin Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Jag försökte med ovanstående beskrivning men allt är fortfarande på engelska i butiken. Vad mer måste jag göra?Mvh annalinEdit: När jag kryssade bort engelska blev det på svenska i butiken. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 jo språket lagras i cookien på webbläsaren, så antingen kan du byta språk genom att klicka på flaggan, eller så sätter du svenska till standardspråk och deaktiverar de andra språken så borde det bli på svenska. Link to comment Share on other sites More sharing options...
annalin Posted January 31, 2009 Share Posted January 31, 2009 Jo tack, det funkar ju nu (bilderna man skulle ladda upp för att skapa svenska som språk vållade mig också lite huvudbry först). Håller på att installera ps1.1 på server efter att ha testat 1.0 på lokal server och det är lite pet att göra som jag glömt mycket av på ett halvår.Tur forumet finns :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts