humani Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 HejBruger: Prestashop 1.3Spørgsmål.Jeg var inde og test-bestille en cap på den ene web shop. Jeg fandt en fejl:Under “Home” starten på ens shop. Felten under orders placed, den stod stadig på 0. Hvorfor og hvorledes, Da jeg som ene kunde, havde bestilt en vare, så skal den jo står på 1 og ikke på 0… Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Hvordan har du betalt.Det ændres først, når status er betaling modtaget. Link to comment Share on other sites More sharing options...
humani Posted June 17, 2011 Author Share Posted June 17, 2011 HejMed dankort. Hos gatewayen, der slettede jeg betaling. (skulle jo ikke købe den jo, da det kun var en tester)Ind under ordrers, der annullede jeg handlen.og ned under, der hvor man kan se billedet af varen i en kolone, hvor man kan sætte en flueben på " Godtgørelse" der sat jeg en flueben på og trykker på godgøre vareEr det ikke korrat ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Så prøv at lade være med at annullere, og se hvad der sker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
humani Posted June 17, 2011 Author Share Posted June 17, 2011 Jeg har lige sat ben på Godtgørelse og intet skete... :-/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Giver op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Det virker heller ikke i min shop og har ikke gjort det nogensinde. Det er nok en bug, men jeg lever fint uden, da jeg jo kan se ordrer under fanebladet til dette. Link to comment Share on other sites More sharing options...
humani Posted June 17, 2011 Author Share Posted June 17, 2011 Hej Prestafan1234Det var da ret nederen jo...Hvordan mener du med faneblandet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted June 17, 2011 Share Posted June 17, 2011 Jeg mener Ordrer i BO - der er jo ingen grund til at kunne se stats for ordrer, hvis der ikke er nogen under fanebladet - det er altid her jeg kigger Link to comment Share on other sites More sharing options...
humani Posted June 17, 2011 Author Share Posted June 17, 2011 Som Prestafan1234 henviser til. Så virker funktion vist ikke foran "home". Man kan via faneblandet vist her oppe, at man har en eller flere ordrer.*Husk Backup før du gøre dette!!!!*For at slette ordrerne på en BO, så inde på phpmyadmin kan man går ind i filerne. ps_cart og ps_orders og slette ens oplysninger og pas på, at du ikke sletter hele filen, så er du på den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Den funktion virker fint i vores 1.3.7 version.Humani jeg kan ikke anbefale dig at pille i databasen, slet ikke når du ikke har mere styr på det end det lyder til at du har. Sry jeg siger det så lige ud, men du risikere at gøre noget du ikke skal, og man kan ikke lige gøre det om igen.Istedet kunne du måske drage nytte af den her min artikel om at slette ordre fra BO Link to comment Share on other sites More sharing options...
humani Posted June 18, 2011 Author Share Posted June 18, 2011 Hej Timpetkunne man også bruge den til 1.3.1?Du skal skam ikke undskylde, du har ret men nogle gange, ser jeg den som det eneste udvej. Jeg kan virkelig godt lide din artikel! jeg har ikke lige prøvet endnu men vil da anbefalde det, i sted for at man piller ved databassen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Det skulle også virke i 1.3.1, men jeg har ikke testet 1.4, så der er jeg åben overfor input Link to comment Share on other sites More sharing options...
humani Posted June 18, 2011 Author Share Posted June 18, 2011 Okay doki ang. 1.4 HejRettelse til version 1.3.1I siger, at vi skal lede efter:$this->table = 'order';$this->className = 'Order';$this->view = 'noActionColumn';$this->colorOnBackground = true;Til version 1.3.1 som jeg bruger, ser den sån her ud:$this->table = 'order';$this->className = 'Order';$this->view = true; (her står det ikke det der)$this->colorOnBackground = true;Men hvis man overskriver det, så virker det alligevel.bare lige folk ved det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Jeg tror ikke at du skal overskrive noget, du skal bare indsætte linjen nederst kodestykker der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
humani Posted June 18, 2011 Author Share Posted June 18, 2011 Det har du ret i, så lige forkert. Men jeg har også filføjer den del her 'noActionColumn'; ved $this->view = Det sker der vel ikke noget ved ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timpet Posted June 18, 2011 Share Posted June 18, 2011 Jeg synes du skal lade det stå som det ser ud i din version, og så bare nøjes med at indsætte den ene linje. Der er jo en grund til at det er lavet som det er. Link to comment Share on other sites More sharing options...
humani Posted June 18, 2011 Author Share Posted June 18, 2011 Okay doki og tak endnu en gang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts