club100 Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Nån som använder Prestashop i surftown? Jag får allt att fungera utom att översätta till svenska.Mvh Club100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddaarruuddee Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Jag kunde inte ladda upp det via backend utan fick helt enkelt kopiera in filerna i rätt mappar via ftp.Jag har dock vista och gjorde som så att jag laddade ner mapparna på desktopen och sen "mergade" jag ihop dem. På det sättet behöver man inte gå in i varje mapp för sig. Detta går eftersom vista inte skriver över mappar med samma namn utan kollar vilka filer som inte finns och "mergar" dem till skillnad mot XP =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
club100 Posted January 27, 2009 Author Share Posted January 27, 2009 Vilka filer är det man ska kopiera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddaarruuddee Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 Vilka filer är det man ska kopiera? Du får använda winrar för att "zippa upp" språkfilen. Då ser du alla mappar/filer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
club100 Posted January 28, 2009 Author Share Posted January 28, 2009 Tack..;-) De vart kanon.Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
ddaarruuddee Posted January 28, 2009 Share Posted January 28, 2009 Skönt att höra Link to comment Share on other sites More sharing options...
kerlo Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 HEJ JAG HAR INTE FÅTT DE O FUNGERA JAG FÅR. KAN NGN FÖRKLARA HUR MAN SKA GÖRA?Write permissions on files and folders:/config/tools/smarty/compile/sitemap.xmlWrite permissions on folders and subfolders/recursively:/img/mails/modules/themes/prestashop/lang/translations/upload/download Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kenn Posted July 31, 2009 Share Posted July 31, 2009 Hejdu måste sätta rätt attributes (chmod)på dom mapparna du skrivit här sätt chmod på 777så ska det nog funka...Mvhkenn Link to comment Share on other sites More sharing options...
cronberg Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 Hur får ni det att fungera? Jag har starter på surftown, laddat upp alla filer i en mapp och ändrat Chmod. Får bara vit skärm när jag går till adressen. och vid /install får jag:Fatal error: Cannot instantiate non-existent class: languagemanager in /install/index.php on line 30Vad kan vara fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts