Jump to content

"slukke" for databasen....

altimobiler

Recommended Posts

hej.

vil lige høre om det kan lade sig gøre at slukke for sin database? ment på den måde at ALT fra siden går offline så man ikke kan finde varer via links eller noget...

ved godt jeg kan sætte shoppen offline men så er databasen der stadig...

skal bruge sådan at jeg kan lukke ned for den i en time eller 2 når jeg lige lyster det....

findes der en nem måde til det?

mvh.

Nikolai R. Jensen
www.altimobiler.dk

hej.

nej at slukke for shoppen er ikke godt nok... for shoppen er der jo stadig det er bare forsiden der er ændret.... men har jeg et link til en vare vil varen stadig kunne findes selvom shoppen er slukket.....

det er selve databasen jeg skal have lukket ned...

Når du lukker shoppen via BO, så er det alle dine sider, der ikke kan vises - også selv om besøgende evt. besøger dig via et link på f.eks. Google. Det er ikke kun din forside! Der er derfor ingen grund til at lukke databasen ned, hvilket du i øvrigt heller ikke blot "lige" kan gøre.

prestafan : jeg ved at når jeg lukker shoppen ned via Aktiver butik Ja Ja Nej Nej Aktiver eller deaktiver din butik. Deaktiver din butik, mens du udfører vedligeholdelse på den. Bemærk at weservicen ikke deaktiveres

så er varerne der stadig...

hvor kan jeg ellers lukke den ned?

presta dyr får lige min computer nørd til at se på det der:)

Man kan ikke se varene når butikken er på maintains som du siger der. Hvis du kan se produkterne så skal du enden prøve at trykke på F5 (opdatere siden) eller fjerne din IP fra listen over dem der må se siden imens der er maintains på. Det er en meget, meget dårlig ide at slå databasen fra hvis du overhovedet gør dig nogen forventninger om at få en placering i google som er nogenlunde fornuftigt :)

Læs, hvad vi skriver: Når shoppen er lukket for opdatering, kan _ingen_ se dine varer - heller ikke via et direkte link! Alle besøgende ender på vedligeholdesessiden, så jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor du gør tingene mere besværlige, end de behøver?

prestafan.... jamen så siger vi det... MEN det er bare ikke godt nok! for "dem" der kan se mine varer når den er lukket for opdatering kan se det... hvordan ved jeg ikke men det kan de så det skal lukkes på en anden måde...!

Jeg kan kun tilslutte mig, hvad der er skrevet af Prestafan1234, Timpet og andre: Når shoppen er lukke for maintanance, så er ALLE sider lukket.

Hvor har du fra at andre kan se varerne?