alicewoman1 Posted June 7, 2011 Share Posted June 7, 2011 Ik wil heel graag mijn logo groter hebben dan het standaart logo. Nu verschuift het hele bovenmenu naar beneden in IE9 als ik het logo groter maak. in firefox lijkt het wel goed te gaan.Weet iemand hoe ik dit op kan lossen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wolfstores.com Posted June 7, 2011 Share Posted June 7, 2011 Hi,Ich habe Google Translate auf Ihre Frage zu lesen. Wahrscheinlich müssen Sie die CSS-Datei für den Header der größeren Logo richtig fit zu ändern.Best regards,Tim Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischaatje Posted June 7, 2011 Share Posted June 7, 2011 Wat wolfstores zegt klopt, je moet de CSS aanpassen.De balk bovenin bestaat uit twee headerdelen: header_logo (links) en header_right. header_logo width kan je vinden onder #header_logo in global.css, header_right width bij #header_right in global.css.De width van deze twee samen mag niet groter zijn dan de width van de hele pagina (#page in global.css). Het is zelfs aan te raden om daar nog 10 pixels of 1% onder te blijven, voor het geval een browser creatief is met zijn canvas. Zoals IE9 dus (en IE6 was daar helemaal berucht om). Ik begrijp ook niet waar IE9 zijn zogenaamd 'perfecte' Acid3 testscore vandaan heeft, want ik krijg er best wel veel klachten over. Het is weliswaar aan ons webmasters om rekening te houden met dit soort afwijkingen, maar IE daar krijg ik echt de balen van. Hieronder een leuk plaatje daarover, dat nog klopt ookmvg,mischaatje Link to comment Share on other sites More sharing options...
alicewoman1 Posted June 7, 2011 Author Share Posted June 7, 2011 Hoi Mischaatje,Bedankt voor je uitleg.dit is mijn stukje uit de global.cssIk heb het allebei in % weergeven. Samen is het 99% van het totaal. Ik krijg het nog steeds niet goed in IE9. Dat menu blijft onder het logo vallen.#page { width: 980px; margin: 0 auto 2px auto; text-align: left}#header_logo { float: left; width: 19%; display: block}#header_right { float: left; margin-bottom: 15px; width: 80%; text-align: right Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts