briq Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Edit: se inlägg av ruilong: Vi har en färdig (inkl alla mejlmallar) kanske är enklare om vi hjälps åt att korra den?translation.prestaworks.se ligger den på.Känns lite som att personen som tog på sig att sköta översättningen via det officiella översättningsverktyget här på prestashop.com har försvunnit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Jag har också kommit en bra bit med översättningen. Tidigare fanns ett verktyg hos Prestashop som kunde användas, har ställt frågan på nytt till teamet, men inte fått svar huruvida de kommer att lägga ut en ny sida för översättning. Annars finns ju verktyg som ex. http://www.getlocalization.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 Vi har en färdig (inkl alla mejlmallar) kanske är enklare om vi hjälps åt att korra den?translation.prestaworks.se ligger den på.Känns lite som att personen som tog på sig att sköta översättningen via det officiella översättningsverktyget här på prestashop.com har försvunnit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 Nej, han har inte försvunnit, det var jag När jag tog på mig uppdraget, så fanns det möjlighet för alla att bidra till översättningen. När de sen gjorde om sitt översättnningsverktyg, så lades hela ansvaret över på ansvarig, och då räckte inte tiden till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted May 21, 2011 Share Posted May 21, 2011 okej, finns det importfunktion i deras officiella verktyg? (så man kan ladda in en färdig sv.gzip) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 Tidigare fanns det, nu vet jag faktiskt inte om det finns något verktyg öht. Det sista jag hörde var att de höll på att göra förbättringar och därför hade stängt ner det, sen har jag frågat efter status, men inte fått svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 Jag tror det är dennahttp://translations.prestashop.com/admin-dev/Jag har dock inga inloggningsuppgifter dit, men du borde ha fått det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted May 22, 2011 Share Posted May 22, 2011 De inloggningsuppgifter jag fått tidigare funkade inte, försökte med "Lost password", men kontot existerade inte, jag får kontakta PS-teamet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted May 25, 2011 Share Posted May 25, 2011 Kan lägga till här att både Patrik och briq kikar nu på den översättning som finns så inom kort kommer det komma upp en komplett 1.4.1 översättning för Svenska här på forumet och sen förhoppningsvis går det fort för Prestashop teamet att lägga upp den i officiella listan så den autoinstalleras. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vicktor Posted June 20, 2011 Share Posted June 20, 2011 Någon som har lusta att dela med sig av sin språkfil som har kommit hyfsat lång? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Den här är hyfsat aktuell sv.gzip Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vicktor Posted June 21, 2011 Share Posted June 21, 2011 Den här är hyfsat aktuell Tackar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
koocachoo Posted July 26, 2011 Share Posted July 26, 2011 Försöker ladda hem filen här men fungerar inte Är den borttagen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Lindblom Posted July 27, 2011 Share Posted July 27, 2011 Verkar inte som att jag kan ladda upp filer efter uppgraderingen av forumet, så jag har lagt upp den här, http://www.extendus.se/sv.gzip Link to comment Share on other sites More sharing options...
ask2 Posted August 17, 2011 Share Posted August 17, 2011 Hur går det med översättningen? Är helt ny på det här men om man kan hjälpa till med nåt så berätta gärna hur och vilka verktyg man kan använda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts