Siku73 Posted September 16 Share Posted September 16 (edited) Betreft Prestashop 1.7.8.5 Ik moet eenmalig een XML-bestand in lezen en importeren in de database. Dit bestand staat in de www.domein.nl/ADMINNAAM/import/xml directory van mijn webshop. Alleen als ik met behulp van een tool (die alleen naar dit specifiek bestand wijst) het bestand wil inlezen komt de melding dat het niet te bereiken is. Dat klopt ook, want als ik vanuit de webbrowser dit bestand wil openen, komt ook de melding 403 Forbidden Ook dat is begrijpelijk in verband met beveiliging. Echter, hoe kan ik dit eenmalig toegankelijk maken? En meteen na de import uiteraard weer dichtzetten? Ik heb al met permissies in FTP gewerkt, op file-niveau en ook op directory-niveau maar ook dat was niet de oplossing. Ook heb ik in de .htaccess file gekeken, maar daar staat volgens mij ook geen restrictie. Ik zou er erg mee geholpen zijn, want het is een import van mijn oude weblog, waar jaren aan gewerkt is. Alvast bedankt voor de eventuele reacties. Edited September 16 by Siku73 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Siku73 Posted September 17 Author Share Posted September 17 Topic mag op opgelost komen te staan. Oplossing was dat het inderdaad wel in een .htaccess bestand stond, maar dan in de hoofdmap "import", die had ik niet gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts