Jump to content

Recommended Posts

Enkele weken geleden deed ik een upgrade van Mollie.

Ik kreeg een error en heb de update nog een keer gedaan; toen ging het goed, dacht ik!!

Alle betalingen komen gewoon binnen via Mollie, ik krijg alleen geen bestellingen meer binnen.

Met de betaling gaat alles goed maar ik word niet meer teruggeleid naar de webshop en krijg een witte pagina te zien

Ik krijg ook geen mail van een bestelling en die is ook in de backend nergens terug te vinden

Alleen bij de verlaten winkelwagens zou ik dan nog gegevens weg kunnen halen

Inmiddels met Mollie aan het mailen maar daar krijg je na drie dagen een keer mail terug.

De plugin is nu uit en alles gaat nu via bankoverschrijvingen, wat goed gaat maar het kost me klanten.

Ik hoop dat iemand een tip heeft

Presta 1.7.6.5., Mollie 6.2.2.

Gertjan

waarom zet je in eerste instantie niet een eerdere versie terug? Persoonlijk doe ik de upgrades van Mollie pas na een paar maanden, omdat het wel eens vaker voorkomt dat een plugin niet helemaal compatible is met de versie van prestashop die jij gebruikt. Ik zit zelf op versie 6.1.0 en dat werkt als een speer. 

Je kan de versies downloaden via Github: https://github.com/mollie/Prestashop/releases

Onder assets moet je dan de Mollie.zip folder downloaden en die installeren.

Eerst de huidge verwijderen, evt. even de caches legen en daarna deze versie uploaden en installeren.

Ik zou zeker niet wachten op een reactie van Mollie want de ondersteuning is inderdaad traag, en omzet missen is natuurlijk al helemaal niet de bedoeling.

Bedankt voor je antwoord, updates ben ikzelf heel voorzichtig mee omdat mijn ervaring is dat het dan nog wel eens fout gaat.

Dit keer wel gedaan en gelijk een error, na de tweede keer wel goed, maar naar nu blijkt wel een probleem.

Inmiddels is wel de technische afdeling er mee bezig; ik kreeg net een mail, dus ik wacht nog even af.

Door familieomstandigheden heb ik even geen tijd om de oudere versie terug te zetten en minder klanten vind ik deze week ook even niet erg, maar ik houd de optie open en ga er volgende week, als Mollie niets kan of doet zeker mee aan de slag.

On 8/13/2024 at 8:26 PM, Boogje said:

Ik kreeg een error en heb de update nog een keer gedaan; toen ging het goed, dacht ik!!

Alle betalingen komen gewoon binnen via Mollie, ik krijg alleen geen bestellingen meer binnen.

Met de betaling gaat alles goed maar ik word niet meer teruggeleid naar de webshop en krijg een witte pagina te zien

Ik krijg ook geen mail van een bestelling en die is ook in de backend nergens terug te vinden

Inmiddels met Mollie aan het mailen maar daar krijg je na drie dagen een keer mail terug.

De plugin is nu uit en alles gaat nu via bankoverschrijvingen, wat goed gaat maar het kost me klanten.

Gertjan

Hier zijn een paar stappen die je kunt overwegen om dit op te lossen:

Controleer de Mollie-configuratie: Zorg ervoor dat de terugkeer-URL correct is ingesteld in de Mollie plugin-instellingen. Dit zorgt ervoor dat klanten na betaling correct worden teruggeleid naar je webshop.

Logbestanden controleren: Controleer de logbestanden van PrestaShop en Mollie voor specifieke foutmeldingen. Dit kan je helpen om de oorzaak van het probleem te achterhalen.

Plugin opnieuw installeren: Overweeg om de Mollie plugin volledig te verwijderen en opnieuw te installeren. Dit kan eventuele problemen oplossen die zijn ontstaan na de upgrade.

Cache wissen: Wis de cache van je PrestaShop installatie na het aanpassen van instellingen of het herinstalleren van de plugin.

Compatibiliteit: Controleer of de versie van Mollie die je gebruikt volledig compatibel is met jouw versie van PrestaShop (1.7.6.5). Soms kunnen updates van plugins conflicten veroorzaken als ze niet goed zijn afgestemd op de PrestaShop versie.

Support inschakelen: Als je na deze stappen nog steeds problemen ondervindt, kan het helpen om contact op te nemen met zowel Mollie als PrestaShop support voor meer technische ondersteuning.

Hopelijk helpen deze tips je verder!

On 8/13/2024 at 8:26 PM, Boogje said:

Gertjan

• Like 1

aliaahmed36, dank voor deze tips, enkele had ik al gedaan en Mollie is bezig met uitzoeken wat het probleem kan zijn

Zoals eerder aan gegeven nu even weinig tijd maar ook met deze tips ben ik erg blij en ga er zeker mee aan de slag

• 2 months later...

Boogje, na enkele jaren is bij mij wel bekend dat mollie modules niet up date zijn. Zitten vol met deprications en code fouten. Als je geen programmeur bent kan je beter een paar versie terug aanhouden, het kost de gebruikers die wel kunnen programeren een paar maand om alle fouten eruit te halen, dit doen ze bij mollie niet zelf. De laatste twee versies hebben ze een eigen Custom Logger toegevoegd. Deze is ten eerste niet goed doorgevoerd, ten tweede word er gebruik gemaakt van een schrijfwijze die al door mijn code editor als gevaarlijk word omschreven. 

Tevens kan je lokaal niet testen want dit word niet geaccepteerd en lopen de test modus en live modus middels andere functies, hierdoor heb je in he test omgeving mogelijk geen fouten maar breekt het bij live gang de gehele website.

Dus ga een twee versies terug of zorg dat je een programmeur bij de hand hebt die alle fouten voor live gang eruit kan halen. Momenteel zou ik kiezen voor mollie module 6.2.1 deze is in mijn beleving de laatste waar de meeste errors uit zijn gehaald.