Frits van Leeuwen Posted November 10, 2023 Share Posted November 10, 2023 Hallo allemaal, In Prestashop 1.7.8.10 krijg ik in het dashboard onder de kop "Producten en verkopen", niet te zien wat mijn best verkochte producten zijn. Er wordt niets weergegeven. Dat terwijl ik wel de module "Beste producten" aan heb staan. Heeft iemand een diee hoe ik dit kan oplossen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frits van Leeuwen Posted September 2 Author Share Posted September 2 Inmiddels heb ik verst 1.7.8.11, maar in het dashboard zie ik nog steeds niet wat mijn best verkochte producten zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted September 3 Share Posted September 3 Heb je "Data exploitatie voor de statistieken" ook aanstaan? Zonder deze module werkt namelijk geen enkele statistiek module. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frits van Leeuwen Posted September 4 Author Share Posted September 4 Waar kan ik zien of ik dat aan heb? En eventueel aan zetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted September 4 Share Posted September 4 dat is gewoon een module in je modulelijst. is bij mijn weten al jaren zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frits van Leeuwen Posted September 4 Author Share Posted September 4 Ik heb het gevonden en het lijkt mij wel goed te staan. Zie bijlage. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ecommerce16 Posted September 4 Share Posted September 4 ik heb even bij mezelf gekeken. zelf bekijk ik dit soort informatie namelijk via google analytics. Ik moest een aantal modules aanzetten: beste producten, en nog wat modules die ik stom genoeg niet direct heb genoteerd. ze staan allemaal onder administratie. Uiteindelijk kreeg ik de aantallen wel in het dashboard. het zit hem dus in het activeren van statistiek modules. misschien moeten er ook nog een aantal geupdate worden. althans dat moest ik wel doen. Heb het geheel weer uitgezet omdat mij jaren terug al eens is geadviseerd om statistieken via analytics te analyseren en niet via prestashop. Daar krijg je hele mooie raporten uit, maar vergt wel wat instelwerk(heb ik laten doen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frits van Leeuwen Posted September 5 Author Share Posted September 5 Onder Verkopen staat een kop statistieken. En daaronder bevinden zich een aantal soorten statistieken, waaronder ook beste producten. Daar werkt het wel. Alleen in Dashboard krijg ik het niet werkend. Google Analytics heb ik ook wel eens bekeken, maar dat vindt ik knap lastig. Ik snap dat je dat heb laten doen. Maar als het om dit soort dingen gaat, wil ik goed snappen wat ik zie en hoe het is opgebouwd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts