atarli Posted May 4, 2011 Share Posted May 4, 2011 Jeg har oprettet et subdomain og ftp hele min shop under den folder.Men når jeg tilgår den bliver jeg redirected til mit "hovede" domain.Hvad er det som jeg mangler at gøre.På forhånd takMvh Morten Link to comment Share on other sites More sharing options...
atarli Posted May 6, 2011 Author Share Posted May 6, 2011 Har nu prøvet at installere xampp på min maskine og kopieret hele shoppen der til... Men når jeg går ind shoppen via xampp bliver jeg stadig redirected til mit "hovede" domæne.Nogen der kan guide mig den rigtige vej mod en løsning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 Måske har du sat noget DNS op på domænet så det altid peger på hoveddomænet? Eller måske har du en redirect-regel sat op i din .htaccess fil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
atarli Posted May 6, 2011 Author Share Posted May 6, 2011 Der er ikke nogen DNS der er sat op, og jeg har ikke oprettet nogen .htaccess Link to comment Share on other sites More sharing options...
theme_designer Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 Type www.yourdomain.com/underdomæne mappe/ kontrollere, om dette kan fungere. Link to comment Share on other sites More sharing options...
atarli Posted May 6, 2011 Author Share Posted May 6, 2011 Dette fungere desværre heller ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted May 6, 2011 Share Posted May 6, 2011 Hvor er du hostet? (hastighedsmæssigt ligner det Gigahost). Hvis det er hos dem, ville jeg kontakte dem, for et eller andet er der sat op på dit domæne. Al trafik peges videre til dit hoveddomænet, det er ligegyldigt, hvad jeg skriver før dit domænenavn - al trafik sendes videre.P.S. Din shops indhold er rykket ned fordi dit logo er for stort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
atarli Posted May 6, 2011 Author Share Posted May 6, 2011 Tak for hjælp.Jeg har skrevet til gigahost, jeg vender tilbage når jeg høre fra dem.Har gjort logoet lidt mindre nu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
atarli Posted May 6, 2011 Author Share Posted May 6, 2011 Gigahost siger at alt står som det skal.Men som jeg lige kom i tanke om har jeg jo også prøvet at lægge det hele ind i xampp hvor den også sender mig videre til hovede domænet.. Så der må være et sted jeg skal ind og ændre at det ligger lokalt eller ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
atarli Posted May 9, 2011 Author Share Posted May 9, 2011 Andre gode bud på hvor fejlen kan ligge ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
atarli Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 Jeg har nu installeret prestashop forfra på min lokale computer.Men lige så snart jeg laver en import af min database, så begynder den at Redirecte mig til et hovede domæne igen.Hvor i databasen kan den lave denne henvisning ?mvh Morten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Jf. mit svar under # 2 så har du muligvis noget i din .htacess fil der redirecter. Denne ligger i roden af din shop og hedder .htaccess Link to comment Share on other sites More sharing options...
atarli Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 Jeg har ingen .htaccess fil, det har jeg vist også skrevet et sted.Men ved en helt frisk installation burde den vel heller ikke blive oprettet ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Så er vi tilbage ved din DNS-opsætning, som redirecter al din trafik til hoveddomænet. Hvad har du af DNS-indstillinger?Jeg må indrømme, at jeg ikke ved noget om en lokal installation. Jeg installarer altid mine testhops på et subdomæne hos mine hosts og så deaktiverer jeg blot shoppen. Jeg tror, Gigahost som standard laver en *-forward på domænerne, så når du ikke har et subdomæne, så vil den sende alt trafik videre. Men som sagt, jeg ved det ikke med sikkerhed - jeg har haft to shops kørende på to forskellige domæner samt diverse testshops på subdomæner også hos Gigahost, og jeg har ikke oplevet disse problemer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
atarli Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 Fandt løsningen.I databasen under table "ps_configuration"ændre record PS_SHOP_DOMAIN til subdomænemvh Morten Link to comment Share on other sites More sharing options...
jombo66 Posted June 22, 2012 Share Posted June 22, 2012 Fandt løsningen. I databasen under table "ps_configuration" ændre record PS_SHOP_DOMAIN til subdomæne mvh Morten Hmm.. jeg kan ikke finde PS_SHOP_DOMAIN i _configuration.. måske de har lavet det om PS 1.4.8.5 Er der nogen der kan hjælp ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted June 23, 2012 Share Posted June 23, 2012 Du bør starte en ny tråd om dette, da tråden du skriver i, er løst (det bliver lidt noget rod, når man genåbner en lukket tråd med nye problemer, specielt fordi versionerne af PrestaShop ændrer sig undervejs - og koden flyttes/ændres ofte i nye versioner) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts