Jump to content

Løst - Betalingsgateway

966972_1508426717

Recommended Posts

Nu har jeg lige prøvet at oprette en "fake" ordre,og jeg får et betalingsviindue fra Anyday, som godt nok har samme adresse som Quickpay (men ikke samme cvrnr.), og sikret af Freepay.

Men det ligner ikke det betalingsvindue jeg selv har via quickpay.

Hvor har du det modul fra?

Hvad har du gang i?

Edited by ZIKODK (see edit history)

Tak - siden 17ds har det ikke været muligt at betale via quickpay, derfor var en midlertidig løsning på plads = FreePay (som ser ud til at virke).

Man kan ikke drive en webshop uden at kunne betale.

Quickpay er lidt "tunge at danse med" de kan modsat mig og vore kunder godt gå gennem til betalingsvinduet. Vi har prøvet flere forskellige browsere ændre præfix på faktura intet virker samme fejl kommer hver gang prestashop skal gå fra kurven til kortindtastningerne.

Quickpay har altid virket i den tid vi har brugt dem

Callback er at Quickpay skriver tilbage til shoppen, at betalingen er gennemført. Det gør den uanset korttype og/eller MobilePay.

Kreditkort er Visa og Mastercard.

Har du aktiveret Clearhaus på Quickpay? Og har du en aftale med Clearhaus?

I dit første indlæg skrev du at betalingsvinduet ikke kom frem. Det hænger ikke sammen ned, at det nu "kun" er kreditkort, der er problemet.

Du må gennemgå dine indstillinger både på Quickpay og i Quickpay modulet.

Edited by ZIKODK (see edit history)

Hej

Som nævnt er det den fejltype der står på skærmen når man forsøger at betale med kreditkort.

Betaling med bank fungerer som det skal.

Quickpay har fungeret i lang tid så hverken forbindelse til Clearhouse eller lign er årsagen.

Som nævnt er sidste køb den 17 så en indlæsning af backup før denne dato skulle jo løse problemet, men nej.

Prøvet at afinstallere modulet fra Quickpay til lavere version samme problem.

Det er ærgerligt at dette sker men hvis det er Prestashop der fejler må der være andre med dette problem.

Kan et prestashop modul løse problemet og kombineres med quickpay?

Prestafan

Det har også virket indtil den 17 ds - men efterfølgende kommer denne fejl hver gang efter man trykker på kreditkort:

Callback type is capture samtidig er siden blank.

Du skriver at hverken Quickpay eller Prestashop fungerer tvivler jeg på men et eller andet er der galt selv efter indlæsning af backup før den 17ds hjælper det ikke.

Så måske lidt hjælp ville være ønskeligt

Jeg konstaterer blot, at modulet virker i alle andre shops, jeg arbejder med, hvilket betyder, at fejlen skyldes noget specifikt i din shop. Du kunne f.eks. slå debugging til og se, hvad fejl det giver.

Dette er et gratis forum. Jeg har ikke yderligere at bidrage med, da det ikke er en generel fejl, hvor en løsning kommer andre tilgode.

Jeg har tidligere spurgt, om Dankort og MobilePay virker. Det havde du ikke prøvet...

Hvis du ikke engang gider prøve og svare tilbage her i forum, skal d ikke forvente megen hjælp.

HVIS NU Dankort og MobilePay virker, så er det efter min mening en indstilling f.s.v. kreditkort, der er problemet. Hvorfor kikker du ikke på dine indstillinger i Quickpay Manager og i Quickpay modulet? Det har jeg også skrevet tidligere.

Hvis du vil have hjælp, så må du være mere aktiv.

ZIKODK

Nej det var ikke afprøvet da det var mere vigtigt at få en betalingsløsning der virkede, QUICKPAY har ikke virket i 5 dage nu, og det uanset om jeg prøver det ene eller andet.

Bankoverførsel virker derimod og FreeWay kører upåklageligt.

Måske udvikleren af det modul til Quickpay skulle på banen her, ligesom i alle andre tilfælde hvor et modul ikke virker. Tilsyneladende har der været en bug i modulet da der er opdateret et par gange indenfor kort tid.

Udover almindelige opdateringer af moduler er der intet gjort før eller efter den sidste ordre der gik igennem - hverken betalinger fra Danmark eller fra Sverige virker ikke,

heller ikke forskellige browsere eller pe'er

Jeg gider skam en hel masse men ligesom du er der andre ting der skal til for at kunne fungere dagen efter.

Prestafan1234 

Tak for din bemærkning, jeg har også en ældre hvor der intet sket, som du siger er dette et gratis forum hvor vi alle skulle kunne spørge om hjælp eller kumme med input der kunne hjælpe andre medlemmer i knibe - moduler er opdateret flere gange indenfor det sidste hvorfor det må formodes at der har været en bug i dette,

Ikke engang indlæsning af en ældre backup løser problemet så fejlen må være i kommunikationen mellem modulet og Quickpay - en anden betalingsgateway fungere upåklageligt.

Lige en bemærkning. Din PrestaShop er en ældre version. Det kan meget vel tænkes, at moduler er opdateret til at understøtte seneste version af PrestaShop så din version ikke fungerer længere. Der er så mange aspekter i en shop.

Det kan sagtens tænkes, at hvis din shop kørte seneste version af 1.7, så havde du ikke ikke oplevet dette. I øvrigt vil jeg anbefale dig at opgradere, der er sikkerhedshuller I din nuværende version og mange shops blev hacket sidste år.

8 hours ago, Prestafan1234 said:

Det kan sagtens tænkes, at hvis din shop kørte seneste version af 1.7, så havde du ikke ikke oplevet dette. I øvrigt vil jeg anbefale dig at opgradere, der er sikkerhedshuller I din nuværende version og mange shops blev hacket sidste år.

Den holder ikke helt. Jeg har en shop på 1.7.7.5, og har ikke haft det problem.

(Og den vil formentlig aldrig blive opgraderet. Jeg har et modul, som jeg ikke kan undvære, men som ikke bliver opgraderet længere 😞 )