966972_1508426717 Posted January 20, 2023 Share Posted January 20, 2023 (edited) 1.7.8.5 Hvilke betalingsgateway benytter i? Jeg har benyttet Quickpay gennem mange år men pludselig vil vinduet med indtastning af kort oplysninger ikke komme frem. Kan man evt købe et modul der kan anvendes til denne aftale. Quickpay er orienteret om problemet Edited January 23, 2023 by 966972_1508426717 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIKODK Posted January 20, 2023 Share Posted January 20, 2023 Jeg bruger Quickpay uden problemer. Hvis Quickpay er orienteret om problemet, så er jeg sikker på at de tager hånd om det. Har du den nyeste version af modulet? Har du opgraderet din shop? Har du ændret php-version? O.s.v. Link to comment Share on other sites More sharing options...
966972_1508426717 Posted January 20, 2023 Author Share Posted January 20, 2023 Jeg får denne fejl: Callback type is capture Prøvet i Egde, Chrome og Firefox Modul 4.1.4 Ikke opgraderet ikke ændret php version Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIKODK Posted January 20, 2023 Share Posted January 20, 2023 Og alle keys og indstillinger til Quickpay er som de skal være? Link to comment Share on other sites More sharing options...
966972_1508426717 Posted January 20, 2023 Author Share Posted January 20, 2023 Ja der er ikke rørt noget Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIKODK Posted January 20, 2023 Share Posted January 20, 2023 Prøv evt og nulstille modulet. Så skal du indtaste alle oplysninger igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
966972_1508426717 Posted January 20, 2023 Author Share Posted January 20, 2023 Jeg har bedt om det sidste nye modul men intet svar fået endnu det der kan downloades er ikke det sidste nye Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIKODK Posted January 20, 2023 Share Posted January 20, 2023 (edited) Nu har jeg lige prøvet at oprette en "fake" ordre,og jeg får et betalingsviindue fra Anyday, som godt nok har samme adresse som Quickpay (men ikke samme cvrnr.), og sikret af Freepay. Men det ligner ikke det betalingsvindue jeg selv har via quickpay. Hvor har du det modul fra? Hvad har du gang i? Edited January 20, 2023 by ZIKODK (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
966972_1508426717 Posted January 21, 2023 Author Share Posted January 21, 2023 Tak - siden 17ds har det ikke været muligt at betale via quickpay, derfor var en midlertidig løsning på plads = FreePay (som ser ud til at virke). Man kan ikke drive en webshop uden at kunne betale. Quickpay er lidt "tunge at danse med" de kan modsat mig og vore kunder godt gå gennem til betalingsvinduet. Vi har prøvet flere forskellige browsere ændre præfix på faktura intet virker samme fejl kommer hver gang prestashop skal gå fra kurven til kortindtastningerne. Quickpay har altid virket i den tid vi har brugt dem Link to comment Share on other sites More sharing options...
966972_1508426717 Posted January 21, 2023 Author Share Posted January 21, 2023 Callback type is capture - denne fejl kommer ved betaling med kreditkort.. Er det Prestashop eller Betalingstgatewayen der har fejlen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIKODK Posted January 21, 2023 Share Posted January 21, 2023 (edited) Callback er at Quickpay skriver tilbage til shoppen, at betalingen er gennemført. Det gør den uanset korttype og/eller MobilePay. Kreditkort er Visa og Mastercard. Har du aktiveret Clearhaus på Quickpay? Og har du en aftale med Clearhaus? I dit første indlæg skrev du at betalingsvinduet ikke kom frem. Det hænger ikke sammen ned, at det nu "kun" er kreditkort, der er problemet. Du må gennemgå dine indstillinger både på Quickpay og i Quickpay modulet. Edited January 21, 2023 by ZIKODK (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
966972_1508426717 Posted January 21, 2023 Author Share Posted January 21, 2023 Hej Som nævnt er det den fejltype der står på skærmen når man forsøger at betale med kreditkort. Betaling med bank fungerer som det skal. Quickpay har fungeret i lang tid så hverken forbindelse til Clearhouse eller lign er årsagen. Som nævnt er sidste køb den 17 så en indlæsning af backup før denne dato skulle jo løse problemet, men nej. Prøvet at afinstallere modulet fra Quickpay til lavere version samme problem. Det er ærgerligt at dette sker men hvis det er Prestashop der fejler må der være andre med dette problem. Kan et prestashop modul løse problemet og kombineres med quickpay? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIKODK Posted January 21, 2023 Share Posted January 21, 2023 Fungerer Dankort og MobilePay? Link to comment Share on other sites More sharing options...
966972_1508426717 Posted January 21, 2023 Author Share Posted January 21, 2023 Er ikke afprøvet endnu Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIKODK Posted January 21, 2023 Share Posted January 21, 2023 11 minutes ago, 966972_1508426717 said: Er ikke afprøvet endnu Så prøv det dog, hvis du vil have hjælp herfra! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 21, 2023 Share Posted January 21, 2023 QuickPay og Prestashop 1.7 fungerer upåklageligt i alle mine kunders shops. Så det er ikke hos dem, du skal søge hjælp, da deres modul (udviklet af Kjeld her i forum)virker som det skal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
966972_1508426717 Posted January 22, 2023 Author Share Posted January 22, 2023 Prestafan Det har også virket indtil den 17 ds - men efterfølgende kommer denne fejl hver gang efter man trykker på kreditkort: Callback type is capture samtidig er siden blank. Du skriver at hverken Quickpay eller Prestashop fungerer tvivler jeg på men et eller andet er der galt selv efter indlæsning af backup før den 17ds hjælper det ikke. Så måske lidt hjælp ville være ønskeligt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 22, 2023 Share Posted January 22, 2023 Jeg konstaterer blot, at modulet virker i alle andre shops, jeg arbejder med, hvilket betyder, at fejlen skyldes noget specifikt i din shop. Du kunne f.eks. slå debugging til og se, hvad fejl det giver. Dette er et gratis forum. Jeg har ikke yderligere at bidrage med, da det ikke er en generel fejl, hvor en løsning kommer andre tilgode. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIKODK Posted January 23, 2023 Share Posted January 23, 2023 Jeg har tidligere spurgt, om Dankort og MobilePay virker. Det havde du ikke prøvet... Hvis du ikke engang gider prøve og svare tilbage her i forum, skal d ikke forvente megen hjælp. HVIS NU Dankort og MobilePay virker, så er det efter min mening en indstilling f.s.v. kreditkort, der er problemet. Hvorfor kikker du ikke på dine indstillinger i Quickpay Manager og i Quickpay modulet? Det har jeg også skrevet tidligere. Hvis du vil have hjælp, så må du være mere aktiv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
966972_1508426717 Posted January 23, 2023 Author Share Posted January 23, 2023 ZIKODK Nej det var ikke afprøvet da det var mere vigtigt at få en betalingsløsning der virkede, QUICKPAY har ikke virket i 5 dage nu, og det uanset om jeg prøver det ene eller andet. Bankoverførsel virker derimod og FreeWay kører upåklageligt. Måske udvikleren af det modul til Quickpay skulle på banen her, ligesom i alle andre tilfælde hvor et modul ikke virker. Tilsyneladende har der været en bug i modulet da der er opdateret et par gange indenfor kort tid. Udover almindelige opdateringer af moduler er der intet gjort før eller efter den sidste ordre der gik igennem - hverken betalinger fra Danmark eller fra Sverige virker ikke, heller ikke forskellige browsere eller pe'er Jeg gider skam en hel masse men ligesom du er der andre ting der skal til for at kunne fungere dagen efter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
966972_1508426717 Posted January 23, 2023 Author Share Posted January 23, 2023 Prestafan1234 Tak for din bemærkning, jeg har også en ældre hvor der intet sket, som du siger er dette et gratis forum hvor vi alle skulle kunne spørge om hjælp eller kumme med input der kunne hjælpe andre medlemmer i knibe - moduler er opdateret flere gange indenfor det sidste hvorfor det må formodes at der har været en bug i dette, Ikke engang indlæsning af en ældre backup løser problemet så fejlen må være i kommunikationen mellem modulet og Quickpay - en anden betalingsgateway fungere upåklageligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
966972_1508426717 Posted January 23, 2023 Author Share Posted January 23, 2023 Problemet er løst ved at benytte sidste modul 4.1.12 og ændre præfix i ordreindstillinger i modulet fra Quickpay. Måske dette kan hjælpe andre hvis problemet opstår. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIKODK Posted January 23, 2023 Share Posted January 23, 2023 Fint at du fik det til at fungere. Måske et dumt spørgsmål. Quickpay ordre id består af ordre prefix + kurv id. Har du været ved at slette gennemførte indkøbskurve? Sådan noget vil give dublicate key i quickpay ordre id. Link to comment Share on other sites More sharing options...
966972_1508426717 Posted January 23, 2023 Author Share Posted January 23, 2023 (edited) Nej det har jeg ikke - det var Quickpay der bad om at ændre det der og det hjalp Edited January 23, 2023 by 966972_1508426717 (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted January 23, 2023 Share Posted January 23, 2023 Lige en bemærkning. Din PrestaShop er en ældre version. Det kan meget vel tænkes, at moduler er opdateret til at understøtte seneste version af PrestaShop så din version ikke fungerer længere. Der er så mange aspekter i en shop. Det kan sagtens tænkes, at hvis din shop kørte seneste version af 1.7, så havde du ikke ikke oplevet dette. I øvrigt vil jeg anbefale dig at opgradere, der er sikkerhedshuller I din nuværende version og mange shops blev hacket sidste år. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ZIKODK Posted January 24, 2023 Share Posted January 24, 2023 8 hours ago, Prestafan1234 said: Det kan sagtens tænkes, at hvis din shop kørte seneste version af 1.7, så havde du ikke ikke oplevet dette. I øvrigt vil jeg anbefale dig at opgradere, der er sikkerhedshuller I din nuværende version og mange shops blev hacket sidste år. Den holder ikke helt. Jeg har en shop på 1.7.7.5, og har ikke haft det problem. (Og den vil formentlig aldrig blive opgraderet. Jeg har et modul, som jeg ikke kan undvære, men som ikke bliver opgraderet længere 😞 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
966972_1508426717 Posted January 24, 2023 Author Share Posted January 24, 2023 Takker for indput begge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts