Boogje Posted May 22, 2021 Share Posted May 22, 2021 (edited) Sinds een upgrade naar PS 1.7.7.4 met 1Click Upgrade krijg ik geen mail meer van de bestelling. De upgrade deed ik omdat er fouten in PS zaten door een mislukte multistore poging. Bij de upgrade dacht ik al een fout te zien als te weinig memory o.i.d maar alles leek te werken. Nu bij de eerste bestelling die er gewoon is heb ik daarvan geen mail gekregen. Bij het zoeken zag ik dat ik de emailconfiguratie moest nakijken, maar waar vind ik dat? Tevens zie ik op de informatiepagina staan dat ik fouten moet repareren betreffende "memory limit" en dat er bestanden missen. Is dit op te lossen met nogmaals een upgrade? Of is het anders te herstellen? Ik hoop dat iemand een oplossing weet want ik weet dus ook niet of de klant een mail krijgt Boogje Edited June 26, 2021 by Boogje opgelost (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
delete-account-pleas Posted May 23, 2021 Share Posted May 23, 2021 Hallo @Boogje Aangaande de missende / bijgewerkte bestanden Je kan de zip bestand van Prestashop download (dezelfde versie dewelke je nu hebt) deze kan je hier https://www.prestashop.com/nl/versies terugvinden. Ik zie dat er blijkbaar missende bestanden zijn in de map winkel/vendor/... . Ik stel voor dat je de volledige folder /vendor/ upload van de prestashop.zip bestand naar uw webshop. Dit om problemen in de toekomst te vermijden. Aangaande memory_limit Kan jij mij vertellen wat de waarde is van memory_limit in uw php.ini bestand? Aangaande het niet ontvangen van e-mails In uw backoffice kan je naar geavanceerde instellingen gaan en vervolgens op het submenu email klikken. Helemaal onderaan de pagina zal je dan de optie Test uw e-mailconfiguratie vinden. Als je hiervan een email ontvangt kan je er vanuit gaan dat e-mails goed worden verzonden en ontvangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boogje Posted May 23, 2021 Author Share Posted May 23, 2021 (edited) Bedankt Crezzur voor je antwoord. Dat mail testen had ik al geprobeerd met als resultaat; Fout: controleer uw e-mailconfiguratie Expected response code 220 but got an empty response Mail instellingen staan op; Mail methode: Je gebruikt /usr/sbin/sendmail Ik heb bij instellingen geheugenlimiet zien staan en die staat op 128 mb en zou nog naar 256 kunnen Inmiddels de map vendor aangepast maar blijven nog 2 bestanden over; Bijgewerkte bestanden (2) admin636v5usop/autoupgrade/index.phpadmin636v5usop/autoupgrade/backup/index.php Kan ik die ook nog vervangen? Ik hoop dat je me verder kunt helpen, vooral met de mail. Boogje Edited May 24, 2021 by Boogje update (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
delete-account-pleas Posted May 24, 2021 Share Posted May 24, 2021 Aangaande uw email zal u moeten nagaan dat u de juiste instelling gebruikt. Ik kan vanop afstand niet meteen uitleggen wat er fout is. Je zal uw email configuratie moeten controleren bij uw emailprovider. Aangaande de missende bestanden van /autoupgrade/, dit kan je makkelijk oplossen door de module 1-Click Upgrade opnieuw te installeren of door een reset uit te voeren. Maar deze zijn errors zijn niet belangrijk omdat het slechts gaat over de index.php bestanden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boogje Posted May 25, 2021 Author Share Posted May 25, 2021 Bedankt voor de info Inmiddels met de SMTP instellingen aan het stoeien geweest maar helaas zonder resultaat. Ik heb de juiste instellingen opgevraagd bij de provider om zeker te zijn en ga dan opnieuw proberen. Mailen vanaf de pc werkt wel maar die instellingen lijken niet te werken in PS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boogje Posted June 9, 2021 Author Share Posted June 9, 2021 (edited) Ik dacht dat het werkte, maar helaas. Ik heb de juiste smtp instellingen van de provider gekregen en ingevuld. Op de knop "test Email" gedrukt en ik kreeg daadwerkelijk een test mail. Helaas is bij de eerstvolgende bestelling weer geen mail gestuurd naar de klant, maar ook niet naar mij. Ook de accountbevestiging is niet gestuurd. Bij het handmatig de mail nogmaals sturen krijg ik de melding: Er is een fout opgetreden bij het verzenden van een e-mail naar de klant. Weer een test email gestuurd via presta maar die werkt wel Waar kan ik deze instelling bekijken en eventueel wijzigen?? Boogje Edited June 9, 2021 by Boogje (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
delete-account-pleas Posted June 12, 2021 Share Posted June 12, 2021 On 6/9/2021 at 9:11 PM, Boogje said: Ik dacht dat het werkte, maar helaas. Ik heb de juiste smtp instellingen van de provider gekregen en ingevuld. Op de knop "test Email" gedrukt en ik kreeg daadwerkelijk een test mail. Helaas is bij de eerstvolgende bestelling weer geen mail gestuurd naar de klant, maar ook niet naar mij. Ook de accountbevestiging is niet gestuurd. Bij het handmatig de mail nogmaals sturen krijg ik de melding: Er is een fout opgetreden bij het verzenden van een e-mail naar de klant. Weer een test email gestuurd via presta maar die werkt wel Waar kan ik deze instelling bekijken en eventueel wijzigen?? Boogje Heb je uw logfiles al eens bekeken voor een duidelijkere foutmelding? Ander is het moeilijk om uit te maken wat het probleem juist is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Boogje Posted June 26, 2021 Author Share Posted June 26, 2021 Ben even uit de roulatie geweest dus sorry voor mijn late antwoord, maar het lijkt inmiddels opgelost. Heb MailAlert er af gegooid en opnieuw geïnstalleerd en dat bleek het probleem te verhelpen. Helaas al weer een nieuw probleem op deze spooksite 😞 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts