Danmant_DK Posted February 22, 2021 Share Posted February 22, 2021 Hej Jeg har et seriøs problem efter opdatering til 1.7.7.1. Nye kunder som ønsker et login kan ikke oprette et login. Gæste købere kan heller ikke gennemføre et køb. I begge tilfælde slettes formen med navn, email og intet andet sker. Ingen fejl meddelelse. Kunder med login kan godt login og gennemføre et køb. Er der nogen som kan hjælpe? Link: billigbyggemarked.dk Venlig hilsen Kurt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 23, 2021 Share Posted February 23, 2021 Brug din backup og rul tilbage. Din opgradering er tilsyneladende ikke gået godt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted February 23, 2021 Author Share Posted February 23, 2021 18 minutes ago, Prestafan1234 said: Brug din backup og rul tilbage. Din opgradering er tilsyneladende ikke gået godt. Jeg har forsøgt at opgradere flere gange til 1.7.7.1, men samme fejl er der hver gang. Jeg ser ingen pointe i at have en ældre version, som på et tidspunkt ikke opdateres mere, derfor vil jeg finde fejlen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Hvad får du af fejl under opgraderingen? PS 1.7.7.2 er frigivet for 2 dage siden, prøv evt. at opgradere til den version i stedet. Jeg har inden for de sidste par uger opgraderet 3 shops til hhv. 1.7.7.1 og i dag 1.7.7.2 uden fejl, så det må være en modul eller andet der konflikter i din shop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted February 24, 2021 Author Share Posted February 24, 2021 Jeg har netop opgraderet til 1.7.7.2. Jeg får ingen fejl (heller ikke da jeg opgraderede til 1.7.7.1), men fejlen er der stadig. Jeg vil prøve at deaktivere ikke PS moduler en af gangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted February 24, 2021 Author Share Posted February 24, 2021 Jeg har deaktiveret alle ikke PS moduler og fejlen er der stadig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Har du slået debugging til? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted February 24, 2021 Author Share Posted February 24, 2021 Når jeg sender en besked igennem kontaktformular, modtager jeg over 100 beskeder Jeg har deaktiveret alle moduler undtaget statistik moduler og fejlen er der stadig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted February 24, 2021 Author Share Posted February 24, 2021 Debugging (som ikke siger mig noget): Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Whoops, looks like something went wrong. (1/1) ContextErrorException Warning: session_start() [<a href='http://php.net/manual/en/function.session-start'>function.session-start</a>]: Cannot start session when headers already sent in FrontController.php line 721 at FrontControllerCore->prepareNotifications()in FrontController.php line 683 at FrontControllerCore->display()in Controller.php line 326 at ControllerCore->run()in Dispatcher.php line 518 at DispatcherCore->dispatch()in index.php line 28 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Hvilken version opgraderede du fra? Hvilken PHP version kører shoppen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Mit bud er, at du skal nedgradere din PHP version. Du har noget der ikke er kompatibelt. PHP 7.4 kan køre på nogle shops (dem jeg har opgraderet de sidste uger virker) men det bliver først officielt understøttet i PS 1.7.8 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted February 24, 2021 Author Share Posted February 24, 2021 Debugging med alt slået til: Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Deprecated: array_key_exists() [function.array-key-exists]: Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /var/www/billigbyggemarked.dk/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Whoops, looks like something went wrong. (1/1) ContextErrorException Warning: session_start() [<a href='http://php.net/manual/en/function.session-start'>function.session-start</a>]: Cannot start session when headers already sent in FrontController.php line 651 at FrontControllerCore->redirectWithNotifications('https://billigbyggemarked.dk/ordre')in OrderController.php line 307 at OrderControllerCore->initContent()in Controller.php line 233 at Controller->run()in Dispatcher.php line 518 at DispatcherCore->dispatch()in index.php line 28 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted February 24, 2021 Author Share Posted February 24, 2021 Jeg tjekker lige php versionen... det er 7.4 Jeg har sat ændret versionen til 7.2 i ..htaccess filen. Men samme fejl. Hvor lang tid går der inden ændringen træder i kraft? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted February 24, 2021 Author Share Posted February 24, 2021 Opgraderingen skete fra 1.7.7.1 Jeg har forsøgt med forskellige php versionen og fejlen er der stadig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Den oprindelige shop var jo ikke 1.7.7.1 Hvis nedgradering af PHP ikke løser det har jeg ikke flere bud. Så skal der kigges nærmere på det, hvilket ligger ud over hvad jeg kan hjælpe med på frivillig basis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted February 24, 2021 Author Share Posted February 24, 2021 Jo, shoppen blev opgraderet fra 1.7.7.1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 Ja til 1.7.7.2 men i dit oprindelige indlæg skrev du "Jeg har et seriøs problem efter opdatering til 1.7.7.1" Hvad var versionen før det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted February 24, 2021 Author Share Posted February 24, 2021 3 minutes ago, Prestafan1234 said: Ja til 1.7.7.2 men i dit oprindelige indlæg skrev du "Jeg har et seriøs problem efter opdatering til 1.7.7.1" Hvad var versionen før det? Ok, på den måde. Jeg mener at det var 1.7.6.x Hvor jeg også tror at problemet var, dog uden at være opmærksom på det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 24, 2021 Share Posted February 24, 2021 28 minutes ago, Danmant_DK said: Ok, på den måde. Jeg mener at det var 1.7.6.x Hvor jeg også tror at problemet var, dog uden at være opmærksom på det. Hvis problemet også var der før, så har det jo intet med opgraderingen at gøre... Undskyld mig, men det er da at spilde folks tid ikke at oplyse om det hele up front. Du sender jo en joker af en fejlsøgning af sted på et forkert grundlag. Fejlen skal nok findes i din gamle version. Jeg melder pas med baggrund i det jeg tidl. skrev om min frivillige og gratis hjælp i forum. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted February 24, 2021 Author Share Posted February 24, 2021 1 hour ago, Prestafan1234 said: Hvis problemet også var der før, så har det jo intet med opgraderingen at gøre... Undskyld mig, men det er da at spilde folks tid ikke at oplyse om det hele up front. Du sender jo en joker af en fejlsøgning af sted på et forkert grundlag. Fejlen skal nok findes i din gamle version. Jeg melder pas med baggrund i det jeg tidl. skrev om min frivillige og gratis hjælp i forum. Som jeg har skrevet, så ved jeg ikke hvornår eller hvor fejlen er opstået. Fejlen har jeg uanset om det skyldes opgradering eller ej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted February 24, 2021 Author Share Posted February 24, 2021 1 hour ago, Danmant_DK said: Som jeg har skrevet, så ved jeg ikke hvornår eller hvor fejlen er opstået. Fejlen har jeg uanset om det skyldes opgradering eller ej Jeg foretog en helt ren installation ved 1.7 og der fungerede det. Overvejer om jeg skal lave en ren installation af 1.7.7.2 Vil det hjælpe, tror du? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted March 1, 2021 Author Share Posted March 1, 2021 Jeg har foretaget en ren installation af 1.7.7.2 med bevaring af billeder (img) og intet andet. Nu kan der ikke tilføjes produkter til kurven. Nogen som kan hjælpe? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 2, 2021 Share Posted March 2, 2021 Ikke umiddelbart. Der må være noget i dine installationer, der ikke går godt. Hvordan har du lavet en ren installation med bevaring af billeder? Hvis du ikke har varer oprettet, kan du da ikke bruge billeder til noget. Jeg kan kun anbefale at teste al kritisk funktionalitet ved opgradering, så man ikke mister overblik over, hvad er sket hvornår. Og ikke mindst at lave tingene på en en testshop, så man ikke har en liveshop der ikke virker. Sidste råd er, at man skal kende sine begrænsninger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted March 2, 2021 Author Share Posted March 2, 2021 44 minutes ago, Prestafan1234 said: Ikke umiddelbart. Der må være noget i dine installationer, der ikke går godt. Hvordan har du lavet en ren installation med bevaring af billeder? Hvis du ikke har varer oprettet, kan du da ikke bruge billeder til noget. Jeg kan kun anbefale at teste al kritisk funktionalitet ved opgradering, så man ikke mister overblik over, hvad er sket hvornår. Og ikke mindst at lave tingene på en en testshop, så man ikke har en liveshop der ikke virker. Sidste råd er, at man skal kende sine begrænsninger. Jeg har beholdt img mappen og importeret produkt SQL databaserne. Jeg har tidligere importeret hele SQL databasen, men fejlen kunne være i nogle ID'er eller lign som gør at jeg ikke kan tilføje produkter i kurven. Det er liveshoppen som ikke fungerer. Nu har jeg i mange år brugt Prestashop og jeg har ikke tidligere stødt ind i sådanne alvorlige problemer. Synes at systemet bliver mere og mere ustabil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 3, 2021 Share Posted March 3, 2021 16 hours ago, Danmant_DK said: Jeg har beholdt img mappen og importeret produkt SQL databaserne. Jeg har tidligere importeret hele SQL databasen, men fejlen kunne være i nogle ID'er eller lign som gør at jeg ikke kan tilføje produkter i kurven. Det er liveshoppen som ikke fungerer. Nu har jeg i mange år brugt Prestashop og jeg har ikke tidligere stødt ind i sådanne alvorlige problemer. Synes at systemet bliver mere og mere ustabil Så er det heller ikke en ren installation mere. Hvis din database er korrupt, er det jo der fejlen ligger. Jeg er ved at sætte tre nye shops op i 1.7.7.2 - alle virker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted March 3, 2021 Author Share Posted March 3, 2021 2 hours ago, Prestafan1234 said: Så er det heller ikke en ren installation mere. Hvis din database er korrupt, er det jo der fejlen ligger. Jeg er ved at sætte tre nye shops op i 1.7.7.2 - alle virker Nej det kan man godt sige, men jeg har tidligere kunne gøre det på denne måde og jeg vil undgå at skulle oprette produkter m.m. fra bunden af. Hvilke filer i databasen kontrollerer indkøbskurven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 3, 2021 Share Posted March 3, 2021 Overvej et modul til migrering af kunder, ordrer osv. og start forfra med en ny installation hvor du (på ordentlig vis) migrerer indhold. Du kan ikke regne med, at tabelstruktur er ens, så det kan også give problemer. Jeg har som sagt ingen problemer med opgraderinger af 1.7 shops endnu, så derfor må problemet ligge i din shop, hvilket jeg af gode grunde ikke ved noget om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted March 4, 2021 Author Share Posted March 4, 2021 6 hours ago, Prestafan1234 said: Overvej et modul til migrering af kunder, ordrer osv. og start forfra med en ny installation hvor du (på ordentlig vis) migrerer indhold. Du kan ikke regne med, at tabelstruktur er ens, så det kan også give problemer. Jeg har som sagt ingen problemer med opgraderinger af 1.7 shops endnu, så derfor må problemet ligge i din shop, hvilket jeg af gode grunde ikke ved noget om. Jeg er startet helt forfra. Jeg har oprettet kategorierne og kan se at siden fortsætter i det uendelige. Link: billigbyggemarked.dk Har du nogen ide om hvad det er? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted March 16, 2021 Author Share Posted March 16, 2021 Så vidt jeg har fundet ud af, skyldes problemet det non-native modul ReCaptcha Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted March 16, 2021 Share Posted March 16, 2021 Er det en gammel version af det modul, som ikke er kompatibel med 1.7. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Danmant_DK Posted March 17, 2021 Author Share Posted March 17, 2021 18 hours ago, pertho said: Er det en gammel version af det modul, som ikke er kompatibel med 1.7. Ja det må det være. Jeg har installeret en anden version og det virker som det skal. Men jeg kan ikke finde ud af hvorfor min forside fortsætter som om der er langt flere produkter som skal vises. Har du en ide? Siden er: billigbyggemarked.dk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts