Allan Frost Posted February 15, 2021 Share Posted February 15, 2021 (edited) Jeg har lige opsat en helt ny 1.7.7.0 med quickpay 4.0.53 Men når man har tastet kereditkort informationer ind, og man skal videre til en ordrebekræftelses side, så bliver man mødt af en fejl 500 i stedet for. Betalingen bliver oprettet hos Quickpay, men ikke i shoppen. Er der en der kan lede mig på rette spor? Edited February 17, 2021 by Allan-Da (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 15, 2021 Share Posted February 15, 2021 (edited) Er shoppen i maintanance mode? (Off topic: hvis den er helt ny, hvorfor har du så ikke valgt 1.7.7.1?) Tilføjelse: hvilken php version kører shoppen på? Det kan du se under avancerede funktioner > information. Edited February 15, 2021 by Guest (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Allan Frost Posted February 15, 2021 Author Share Posted February 15, 2021 Nej det er den ikke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 15, 2021 Share Posted February 15, 2021 Hvad med php version? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Allan Frost Posted February 15, 2021 Author Share Posted February 15, 2021 7.3.23 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 15, 2021 Share Posted February 15, 2021 1 hour ago, Allan-Da said: 7.3.23 Det er OK. Så har jeg ikke andre bud, end at slå debug til. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestachamps Posted February 15, 2021 Share Posted February 15, 2021 HEJ, ja, du skal aktivere fejlfindingstilstanden og kontrollere fejloutputtet eller prøve at finde fejlen i din error_log-fil eller i /var/log/ i undtagelseslogfilen, da 500-fejlen sandsynligvis skyldes ordrevalidering / oprettelse af betalingsmodulets valideringscontroller. Med venlig hilsen Leo Bare at nævne at dette blev oversat ved hjælp af en oversætter;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 16, 2021 Share Posted February 16, 2021 Er din shop i maintenance mode? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 16, 2021 Share Posted February 16, 2021 9 hours ago, presta-dyr said: Er din shop i maintenance mode? /Kjeld Det er den ikke, Kjeld. Det har jeg spurgt om 😀🙂😇🙃 Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 16, 2021 Share Posted February 16, 2021 Åh ja, det ser jeg nu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestachamps Posted February 17, 2021 Share Posted February 17, 2021 Hej, godt, hvis fejlen er på din butiks URL, efter at quickpay gateway-betalingen omdirigerer dig tilbage til butikken (for at afslutte ordren eller vise dig ordrebekræftelsessiden), er 500-fejlproblemet på din side og ikke på betalingen gatewy, og kommer sandsynligvis fra betalingsmodulet, så hvis du har købt quickpay-modulet, skal du også kontakte moduludvikleren for at være sikker på, at fejlen genereres af betalingsmodulet, skal du bare aktivere DEBUG-tilstand fra PERFORMANCE side i BackOffice og tjek fejloutputtet på den 500 side efter betaling, ellers kan du finde fejlen i din error_log-fil eller i / var / log / folder i undtagelseslogfilen. Fortæl os med et screenshot, hvilke fejl / undtagelser der er på 500-siden. Med venlig hilsen Leo Bare for at nævne, at dette blev oversat ved hjælp af en oversætter;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 17, 2021 Share Posted February 17, 2021 >Prestachamps, Jeg har svært ved at tro, at problemet skyldes Quickpay modulet. Der kører 1000-vis af PS 1.7.7.x sider med det modul uden problemer. Men hvis Allan-Da ikke har reageret siden mandag, og skrevet resultatet af den debug, så kan problemet vel ikke være særligt stort. Eller også er problemet løst??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Allan Frost Posted February 17, 2021 Author Share Posted February 17, 2021 Problemet var særlig stort, uanset hvor det ligger Grunden til at jeg ikke har fået svaret, er at vi har lagt vandret for at få alt flyttet og op at køre som det skal. Jeg skrev heller ikke at det var modulet der gav problemer, men om der var nogen der kunne lede mig i den rigtige retning mht. fejlsøgning, ud fra den opsætning vi har. Det viste sig at det var DNS'en der hang, så Quickpay forsøgte at kommunikerer med den gamle shop :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 17, 2021 Share Posted February 17, 2021 Fint, at du fik det løst. Husk også at rette indlægget til løse. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts