HeidiG Posted February 9, 2021 Share Posted February 9, 2021 Jeg kører med den gamle version 1.6.1.23 Og overvejer jo så nu om jeg skal opdatere til den nyeste. Jeg er lidt nervøs ved at gøre det, da jeg jo selvfølgelig er bange for hvis det laver rod i min eksisterende webshop. Er der noget jeg skal være opmærksom på? Eller bør jeg "bare" kunne lave en backup af min database og kaste mig ud i opdateringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HeidiG Posted February 9, 2021 Author Share Posted February 9, 2021 Et spørgsmål mere... Hvis jeg kigger under 1-click upgrade så skriver den sådan her. Vil det sige at den ikke engang derigennem kan opdatere til den nyeste? Så jeg skal finde ud af at lave en manuel upgrade? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 Hej Heidi, når man opgraderer sin shop til en nyere version er der ikke noget der hedder bør... og bare.... Du skal tage manuel backup af BÅDE database OG filer. Inden du opgraderer din shop i produktion, er det altid klogt at have det prøvet af i en testversion først. Især når det er en så stor opgradering, som du planlægger. Der er virkeligt sket meget fra 1.6.1.23 til 1.7.7.1. Frontenden (butikken) har fået nyt design, og der er helt sikkert noget du skal tilrette, så den ser ud som du ønsker det. Den erfaring får du ved at have prøvet det af i en testversion først. Til gengæld kan du glæde dig til en backend, som er en fornøjelse at arbejde med. Så mit forslag: Opret en testbutik på et subdomæne til din shop og prøv det af der. Noget helt andet: Hvis du har købte moduler til din 1.6.1.23 shop, skal du sikre dig at de også er kompatible til din 1.7.7.1 shop. Det kan du jo konstatere i din testshop. Du kan godt opgradere med 1-klick til 1.7.7.1. Du skal blot ændre kanal til stor udgivelse (se vedlagte image). Link to comment Share on other sites More sharing options...
HeidiG Posted February 10, 2021 Author Share Posted February 10, 2021 (edited) Tak for svar. Jeg har oprettet en testshop med den nye version, men bunden - altså ikke lagt oveni den gamle. Jeg vil faktisk gerne have ændret design i min nuværende, så jeg har ikke så meget imod at starte forfra lige på det punkt. Det er mere produkter, ordre, kunder, betalingsløsning osv. som jeg helst ikke vil miste. Men dvs. at jeg i teorien skulle kunne tage en fuld manuel backup - lægge ud på testside, og så opgradere der for at se hvad der sker. Edited February 10, 2021 by HeidiG (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 22 minutes ago, HeidiG said: Men dvs. at jeg i teorien skulle kunne tage en fuld manuel backup - lægge ud på testside, og så opgradere der for at se hvad der sker. Ja, det vil være den bedste løsning. Du vil ikke kunne få og kunder, produkter, ordrer med hvis du ikke laver det som en opgradering. Du skal blot huske at ændre config/settings.inc.php, så den peger på den database, du bruger til din testshop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HeidiG Posted February 10, 2021 Author Share Posted February 10, 2021 Ok, jeg må prøve. Er i gang med at uploade database og downloade filer. Det tager jo en krig Link to comment Share on other sites More sharing options...
HeidiG Posted February 10, 2021 Author Share Posted February 10, 2021 Nu har jeg fået uploadet backup filer til testside og fået kopieret/ uploadet database. Har rettet i settings filen. Men får så denne her når jeg forsøger at åbne testsiden. Noget bud på hvor fejlen ligger?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 public_html er din prod side. Er du sikker på, at du ikke arbejder på den? Link to comment Share on other sites More sharing options...
HeidiG Posted February 10, 2021 Author Share Posted February 10, 2021 Ja - jeg har lagt testsiden ud på nyt/ ubrugt webhotel under andet domænenavn. Så det er rigtigt nok den ligger der. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 10, 2021 Share Posted February 10, 2021 Underligt nok, så har jeg ikke en log-fil. Men prøv at kontrollere, at rettighederne ser således ud: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 11, 2021 Share Posted February 11, 2021 Hej. Jeg kan se at glad-vovse.dk stadig giver en http 500 fejl, dog uden fejl i skriverettighed til log filen. Jeg tænker lidt..... du skrev tidligere at "testshoppen" ligger på et nyt domæne. Hvilken php version bruger det domæne? Muligvis php7.4? PS1.6.1.23 kan "kun" klare php7.2. Hvis det er det der er problemet, så kan du nedgradere php version på dit webhotel. Det er lidt forskelligt fra webhotel til webhotel hvordan man gør. Link to comment Share on other sites More sharing options...
HeidiG Posted February 11, 2021 Author Share Posted February 11, 2021 Ja den står med fejl. Jeg har ikke haft tid til at se på det i dag. Men udbyderen er den samme som til det webhotel hvor min eksisterende webshop kører, så det burde ikke være problemet. Måske jeg har gjort noget forkert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted February 12, 2021 Share Posted February 12, 2021 Et nyt wrbhotel samme sted kan godt have en anden php version. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts