All I Wanted Posted December 27, 2020 Share Posted December 27, 2020 Hallo, Na update van 1.7.6.9 naar 1.7.7.0 kreeg ik onderstaande foutmelding: SQL 1.7.7.0 1146 in ALTER TABLE `pr_statssearch` CHANGE `keywords` `keywords` varchar(255) CHARACTER SET utf8mb4 COLLATE utf8mb4_general_ci NOT NULL: Table 'deb11****_pr1.pr_statssearch' doesn't exist Ik kon prestashop hierna niet meer openen, ik kreeg de volgende foutregels te zien: Deprecated: array_key_exists(): Using array_key_exists() on objects is deprecated. Use isset() or property_exists() instead in /home/deb11****/domains/alliwanteddecoration.nl/public_html/src/Adapter/EntityMapper.php on line 99 Na backup terug zetten gelukkig weer online met versie 1.7.6.9. zonder fouten. Weet iemand wat er niet goed is gegaan? Groetjes Carolien Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuipje Posted December 27, 2020 Share Posted December 27, 2020 Hoi, Het tabel 'deb11****_pr1.pr_statssearch' ontbreekt. Als je deze toevoegd zou het goed moeten gaan. Succes. Kuipje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean321 Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 Hoi , Na de upgrade 1.7.7.0. , kan ik backoffice niet meer bereiken en de website is. ook offline. dit was de foutmelding while updating [Ajax / Server Error for action upgradeDb] textStatus: "error " errorThrown:" " jqXHR: " Fatal error: Composer detected issues in your platform: Your Composer dependencies require a PHP version ">= 7.1.3". You are running 7.0.33. in /home/xxxxxx/wwxxxxxx..be/vendor/composer/platform_check.php on line 24 {"nextQuickInfo":["[SKIP] directory \"\/app\/cache\/\" does not exist and cannot be emptied.","[CLEANING CACHE] File prod removed"],"nextErrors":["[INTERNAL] \/home\/xxxxxxxx\/-------------\/vendor\/composer\/platform_check.php line 24 - Composer detected issues in your platform: Your Composer dependencies require a PHP version \">= 7.1.3\". You are running 7.0.33."],"error":true,"next":"error"}" Ik ,heb dan uit noodzaak de PHP versie op 7.3 gezet , maar ik kan nog steeds mijn site niet bereiken. Als ik wil inloggen kom ik op de DEBUG page, weet er iemand hoe ik deze moet skippen? Thanks for help, regards. Jean Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuipje Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 Het antwoord wordt al gegeven:Your Composer dependencies require a PHP version ">= 7.1.3". You are running 7.0.33 Door in te loggen op je hostingomgeving en je php versie te veranderen naar 7.1of liever minimaal 7.2 zal de fout verdwijnen. Succes! Kuipje Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean321 Posted January 5, 2021 Share Posted January 5, 2021 Ik weet het , ik. probeer al een paar dagen , maar het lukt NIET als ik de PHP switcher terug zet krijg ik een BUGREPORT PAGE. te zien, (zie pritnscreen ) Kan ik deze PAGINA niet skippen? Om vervolgens in te loggen ? ( zie prinsscreen ) Ik heb ook al een Fullrestore gedaan, helpt ook niet , omwille van de prestaschop de upgrade uitvoerde op PHP 7.0. versie , en toen liep het fout. Nu probeer ik nog eens. een FULL RESTORE op 7.0 , en dan verander ik terug naar 7.3. Bedankt ! , Jean Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gezel Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 volgens de error zou het je mollie module zijn die de fout geeft en de boel tegen houd. Probeer id deze oplossing die ik hier op het forum zag Quote Zou je eens de module-map: /modules/ps_linklist/ willen hernoemen? Gewoon een streep of een 1 er achter zou al moeten helpen. Het lijkt erop dat deze module de boosdoener is. Maar voor jou dan niet de ps_linklist maar de mollie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean321 Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 Gezel Bedankt om te helpen, je bedoelt toch wel in bestandsbeheer , via mijn CPANEL ( vroegere FTP). Kan ik niet die Mollie folder verwijderen , zou dit niet helpen ? Of de vorige prestaschop 1.7.6.9 , terug zetten via CPANEL ? 1) Het probleem is begonnen , met de PHP , die stond op 7.1. 2) Dan heb ik de one-click upgrade gedaan van prestaschop 1.7.6.9 naar 1.7.0.0 , dus deze is nu actief ! 3). D e hoofd foutmelding was wel degelijk de PHP , die niet juist stond op 7.3 Want heb ik nu gedaan ondertussen. PHP terug gezet op 7.1 , zoals hij stond , dan een FULL RESTORE GEDAAN , van de files + database achter dit (succesvol FULL RESTORE ) PHP terug op 7.3 gezet , nu krijg ik dit ( zie prinsscreen ) 500 ERROR Ondertussen in deze toestand , heb ik al geswitch van PHP 7.0 naar 7.4. , maar niks helpt ( server error 500) nu . Ik probeer zeker wat je me voorsteld , re-namen. ( folder ps_linklist maar de mollie ) Ik laat je morgen weten, Bedankt , Jean Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuipje Posted January 6, 2021 Share Posted January 6, 2021 Er is een nieuwe versie te downloaden van Mollie op github. Daaarmee zou je weer een stapje dichter bij een werkende shop zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean321 Posted January 7, 2021 Share Posted January 7, 2021 Kuipje probleem is dat ik de admin backoffice niet kan bereiken , alles is Offline juist via cpanel of ftp kan ik bestandsbeheer ,de files zien , dat is alles ik,heb daar nu de Molli Map volledig verwijdert onder ( Modules ) Maar dit helpt ook niet is er iemand dat weet , hoe ik de voorgaande versie van Prestashop kan uploaden via FTP ? Waar de Prestashop files staan ? Bedankt om te helpen Jean Link to comment Share on other sites More sharing options...
kuipje Posted January 8, 2021 Share Posted January 8, 2021 Probeer eerst de bestanden van github te downloaden en plaats deze met cpanel in de module folder. Als dat niet werkt kun je altijd nog een backup terug zetten. Aangezien ik een directadmin gebruiker ben kan ik je niet helpen met cpanel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Toyotaboy Posted January 9, 2021 Share Posted January 9, 2021 Error 500. Zet via FTP de debug modus is aan . Mischien kun je dan weer in het beheergedeelte komen. Debug mode activeren : Ga met ftp naar de map /config hier zie je het bestand -> defines.inc.php /* Debug only */ if (!defined('_PS_MODE_DEV_')) define('_PS_MODE_DEV_', false); en wijzig false in true /* Debug only */ if (!defined('_PS_MODE_DEV_')) define('_PS_MODE_DEV_', true); De Mollie module even via FTP renamen. Dan de laaste versie downloaden via Mollie github 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wallgrind.nl Posted January 15, 2021 Share Posted January 15, 2021 Goede morgen, Je zou mollie vooraf moeten verwijderen en dan pas de webshop een kunnen update geven. Of de mollie module na het updaten renamen naar bv 1mollie. Overigens is de laatste versie Version 4.2.0 ook niet stabiel en zou ik voor de 4.1.3 gaan https://github.com/mollie/PrestaShop/releases/tag/4.1.3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Posted January 16, 2021 Share Posted January 16, 2021 Hallo , bedankt. , Is allemaal niet gelukt , MOLLI volledig verwijdert , PHP geüpdatet naar 7.3 , dan terug een restore ,dan terug naar 7.1 waar de miserie is mee begonnen Dan terug restore en PHP geswiched naar 7.3 ,lukte allemaal niet. Mijn hoofddoel was prestashop terug naar 1.7.6.9 krijgen zoals het voorheen mis ging door de PHP 7.1 , maar op deze manier ging dat niet. OPLOSSING : Ik heb het op een andere manier kunnen op lossen Ik heb het bestandsbeheer volledig leeg gemaakt (root files) maar eerst een CLONE gemaakt op de server ,van het HTTP acces file en adres. Daar heb ik vervolgens een oude installatie geüpload met een oudere versie prestashop , ook de correspondeerde oude database, geüpload naar de server. En ik kon terug binnen in de admin , en de website was opnieuw bereikbaar. Dan gekeken of PHP juist stond op 7.3 , dan vervolgens de update gedaan, naar 1.7.7.1 , tijdens de update zijn er heel wat files gedelete , maar het is goed verlopen, en alles werk terug. Vrienden en leden Bedankt , voor de steun en voorstellen van oplossingen. ! Jean Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts