Jump to content

Problemer med moduler

feelslike

Recommended Posts

Hey til alle.

Jeg har fået et temmelig stort problem med prestashop. Problemer er, jeg skulle ændre noget i footeren, fandt filen, åbnede den med edit, men det der skulle ændres, eksisterede ikke i den fil alligevel. Lukkede derefter tpl filen igen, uden at gemme ændringer, med det resultat at alle moduler fra hjemmesiden forsvandt. De fleste ihvertfald. Alle blocks i højre side efter man navigerer væk fra forsiden er væk!!!! Inklusiv footeren på forsiden.

Hvad gør jeg!!!??? Håber inderligt nogen kan hjælpe.

www.feelslike.dk

Hmmm - det lyder yderst usandsynligt. Det er mig, der har skrevet til dig på amino.dk at adresse nok er hardcodet i .tpl filer.

Men at du åbner en fil og lukker den igen uden at gemme, rykker ikke rundt på indhold...

Er du sikker på, at du ikke har været i BO - Modules - Positions og flyttet noget der?

Har du en backup, fra før du gik i gang, vil det være langt det nemmeste at indlæse denne.

Jeg har ikke været inde og rykke rundt på nogen positioner, eller noget i den stil, jeg åbnede footer.tpl i edit, så at jeg ikke kunne se den adresse, og lukkede den igen uden at gemme, og så forsvandt de andre moduler, i højre kolonne på siden. Jeg forstår heller ikke helt hvordan det kan lade sig gøre, og vil frygtelig gerne have de moduler tilbage igen!? Aner bare ikke hvordan, eftersom jeg ikke ved hvordan det er forsvundet.

Det jeg kunne se, i footer.tpl var at navnet på siden, stod i footeren, og det ser ud til adressen er linket op imod den. Det der stod var ('page name') (else)

Det var alt hva der stod. Så hvor den adresse befinder sig ved jeg ikke.

Og så bare lige et forfærdeligt dumt spørgsmål, hvordan får jeg indlæst den backup? Jeg lavede nemlig en backup i backoffice, og gemte den. Og har den til at ligge.

Hvis du ikke har taget en back-up af alle dine filer i butikken, kan du ikke rigtig gøre noget. Den back-up du laver via BO er af din database. Så faktisk bør man med jævne mellemrum også kopiere shoppens filer som back-up (specielt mens man tilretter, men det kan du jo ikke bruge til så meget nu) :-(

Jeg går ud fra, at du har tjekket i BO - Moduler - Positioner, at dine manglende moduler ikke blot er forsvundet fra deres "Hooks" (f.eks. right column)?