Jump to content

Geen verzendkosten bij IDEAL betaling vanaf bepaald bedrag

Recommended Posts

Aangezien ik Ideal lite heb en een leuk tarief bij de bank ben ik erbij gebaat zoveel mogelijk betalingen via ideal te ontvangen. Daarom wil ik klanten gaan stimuleren door vanaf een bepaald bestel bedrag geen verzendkosten te rekenen. Is dat mogelijk binnen PS?

Bedankt,

Dat houdt dus in dat de klanten zelf aan dienen te vinken of ze wel of geen verzendkosten dienen te betalen... Binnen Magento heb ik dat ook op die manier. Ik vond magento voor mij veel te uitgebreid en ga binnenkort live met PS.

• 4 weeks later...

wat ik gedaan heb is het volgende.

ik heb 2 prijs reeksen aangemaaktvoor b.v. pakketpost .
van 0.0 tot 34.99 waarbij verzenkosten worden berekend

en van 35.00 to 10.00000 euro
waarbij de verzendkosten 0 zijn.

werkt super.

hopenlijk is dit wat je bedoeld :)

Het is mogelijk. Open in de map modules/ideal/ het bestand ideal.php. Regel 86 hier leest:

$fTransactionAmount = number_format($cart->getOrderTotal(true, 3), 2, '.', '');

Hierbij staat de 'true' voor het toevoegen van de BTW. Het getal 3 er direct achter staat voor welk totaal er berekend moet worden. Hieronder de opsomming van deze types zoals ook vermeld in cart.php

/**
* This function returns the total cart amount
*
* type = 1 : only products
* type = 2 : only discounts
* type = 3 : both
* type = 4 : both but without shipping
* type = 5 : only shipping
* type = 6 : only wrapping
* type = 7 : only products without shipping
*
   * @param boolean $withTaxes With or without taxes
   * @param integer $type Total type
   * @return float Order total
   */

Wat je dus moet doen is de '3' veranderen in een '4'. Je krijgt dan:

$fTransactionAmount = number_format($cart->getOrderTotal(true, 4), 2, '.', '');

Let wel: ik heb dit nog niet zelf getest en kan daarom niet garanderen dat het werkt. Mijn advies is om het eerst zelf te testen. Kijk ook of de andere delen van de website geen problemen veroorzaken. De verandering is namelijk alleen in ideal en niet globaal. Ik kan mij voorstellen dat het niet doorberekenen van de verzendkosten leidt tot bijv een factuur waarin deze wél zijn doorberekend. Gebruik van deze tip is overigens op eigen risico.

mvg,
mischaatje

EDIT: Dit is dus om helemaal géén verzendkosten te rekenen. Mijn fout, ik zat niet goed op te letten.
Zo maar eens kijken of er ergens een if then else in te voegen valt. zoiets als

if
bedrag < 30 //(30 als voorbeeld. bedrag is zonder verzendkosten als je type '4' gebruikt in plaats van type '3')
then
bedrag = bedrag + verzendkosten //(verzendkosten kan je opvragen met type '5')

• Create New...