Wij hebben kort geleden een webshop die op PrestaShop draait overgenomen. Het is hierbij de bedoeling dat klanten op factuur bestellen en dit is in sommige gevallen ook mogelijk (naar mijn idee voor reeds bestaande klanten, maar niet voor nieuwe klanten).
Echter, als een nieuwe klant zich registreert, lijkt dit niet mogelijk te zijn. Ik heb ook zelf een account aangemaakt en ik loop vast tijdens het bestelproces: de pagina eindigt met de melding "Geen betaalmethode beschikbaar":
Nu heb ik begrepen dat het noodzakelijk is dat men een 'Business customer' dient te zijn om deze optie beschikbaar te hebben (en eventueel een klantnummer nodig heeft?), dus heb ik dit voor mijn account aan gezet / ingevuld. Het gaat hierbij om de volgende 2 opties (Customers -> Klant X):
Ik kan alleen nog steeds geen bestelling afronden.
De PrestaShop versie is - volgens mij - 1.4.6.2 - dit is dus (naar mijn idee) aardig verouderd. Om die reden heb ik PrestaShop ook niet bijgewerkt - ik heb zelf namelijk verder geen kennis van PrestaShop development. Ik heb voorheen enkel een ander PrestaShop dashboard gezien (navigatiebalk links, content rechts) - zie onderstaande afbeelding voor een idee van wat er achter deze website zit:
Heeft iemand enig idee wat ik moet doen om de betaalmethode voor nieuwe klanten beschikbaar te maken? En misschien hoe ik een overzichtelijker / beter dashboard krijg (zoals het normale PrestaShop dashboard, bijvoorbeeld)?
Bedankt!