rikvr Posted September 6, 2020 Share Posted September 6, 2020 (edited) hallo, Ik zit al een tijd met een probleem. Mijn shop (Prestashop 1.7.6.1) wil geen mails verzenden. Ook geen test mails. Als ik een mail of een test mail wil versturen krijg ik de melding: Fout: controleer uw e-mailconfiguratie Failed to create cache directory /tmp/8d82761ce8e57755730df875374258a7 Ik heb dit probleem bij mijn hosting neer gelegd omdat als ik bijvoorbeeld van php versie wijzig werkt de mail weer een klein uurtje en dan heb ik weer het zelfde. Mijn hostingbedrijf kwam met het volgende antwoord: Ik heb de tmp map nu vast ingesteld voor deze website via php.ini. Alleen dit heeft het probleem niet verholpen en mijn hosting bedrijf komt er ook niet heel veel verder meer mee. Vandaar dat ik deze vraag aan jullie wil stellen? Kan iemand mij hierbij helpen? Edited September 6, 2020 by rikvr (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TCB-Netherlands Posted September 12, 2020 Share Posted September 12, 2020 Failed to create cache directory De rechten voor deze map aanpassen, het systeem heeft geen rechten om de map aan te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rikvr Posted October 6, 2020 Author Share Posted October 6, 2020 On 9/12/2020 at 11:07 AM, TCB-Netherlands said: Failed to create cache directory De rechten voor deze map aanpassen, het systeem heeft geen rechten om de map aan te maken. Excuus voor de late reactie Waar zou ik dit moeten aanpassen? De mappen cache en tmp staan via filezilla al op 777 maar dit maakt niks uit. Het enge wat uit maakt is als je de php versie veranderd dan werkt de mail weer een uur. Ook bij SMTP mail krijg ik ook de melding: Fout: controleer uw e-mailconfiguratie Failed to create cache directory /tmp/9f4fe93940ac2860cf81be6f2e5d64ee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts