presta-dyr Posted April 11, 2011 Share Posted April 11, 2011 (edited) Her er så en opfølgning på modulet, der kan oversætte faneblade m.m. Jeg har testet det med 1.4.0.17.Edit 2011-05-12 (version 0.7): Ved en fejl blev navne på e-mail-templates oversat.Edit 2011-08-28 (version 0.8): Opdateret til version 1.4.4.1.Edit 2012-02-20 (version 0.11): Opdateret til version 1.4.7.0. Edit 2013-11-17: Følg dette link, for at finde nyeste version. /Kjeld tabtranslate_0.7.zip tabtranslate_0.8.zip tabtranslate_0.11.zip Edited November 17, 2013 by presta-dyr Attachment as ZIP instead of TGZ (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
karcher Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Tak for oversættesles-modulet....det virker fint på min 1.4.0.17 Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 Der var lige en bøf i modulet, så navnene på e-mail-templates også blev oversat. Det betød, at der ikke kunne sendes e-mails ved ændring af ordrestatus./Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lepelaar Posted June 29, 2011 Share Posted June 29, 2011 Thanks, fantastic module!Used is on a Dutch shop, version 1.4.2.5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
catch Posted July 3, 2011 Share Posted July 3, 2011 Hvordan får jeg det installeret?Håber på nogen kan hjælpe ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted July 3, 2011 Author Share Posted July 3, 2011 Gå ind under fanebladet "modules" og tilføj modulet./Kjeld 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isabella12 Posted July 15, 2011 Share Posted July 15, 2011 Orv hvor fint - tak for det Link to comment Share on other sites More sharing options...
psy Posted August 3, 2011 Share Posted August 3, 2011 Any chance for a re-upload of the module files as the attachment isn't valid anymore? Thanks! Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted August 3, 2011 Author Share Posted August 3, 2011 Jo. Opdateret med en fil i ZIP-format. Desværre var mange af de attachments, jeg har offentliggjort i .tgz-format, og kan ikke downloades i det nye forum. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silwing Posted November 30, 2011 Share Posted November 30, 2011 Super fedt modul tak for det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trendsport.dk Posted December 1, 2011 Share Posted December 1, 2011 Det er genialt! Tak til Kjeld /Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan F Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 Do you have a module that translates into Swedish in the back office. I tried the named 0.4 and it worked but the other two 0.7 and 0.8 do not I get to work and be uploaded. Do you have another that works to 1.4???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 20, 2012 Author Share Posted January 20, 2012 I just tried 0.8 with PS 1.4.6.2 in Swedish. It works with my installation. Did you change the employee language to Swedish? I noticed some texts are not translated into Swedish for tabtranslate (Tools > Translations, module translations). If you know Swedish I would be happy if you send me an updated sv.php file. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan F Posted January 20, 2012 Share Posted January 20, 2012 Where can i find the file sv.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 20, 2012 Author Share Posted January 20, 2012 In the ZIP file. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted January 23, 2012 Share Posted January 23, 2012 Keld Dit modul har en lille svaghed, som jeg syntes folk skal være klar over, inden de installerer så de lige kan tage backups af deres indstillinger først, Den oversætter også filer som man selv har oversat eller ændret, bla ens søgevenlige url`s og faktura forbogstaver, mener der var et par steder mere som jeg ikke lige kan huske.. men især søgevenlige url`s til feks cms sider er et problem, hvis man ikke lige får dem noteret først, så man manuelt kan rette det bagefter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 24, 2012 Author Share Posted January 24, 2012 Det er sandt. Modulet oversætter revl og krat. I virkeligheden burde det være en del af installationen, at faneblade m.m. blev oversat til dansk, så mit modul slet ikke skulle bruges. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
DenGlSmedie Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Jeg har posted et nyt topic i dag "sprogproblemer" det var før jeg så dette topic, skal dit modul også oversætte fanebladene? for det er ikke sket i min version 1.4.6.2, når sproget er sat til dansk i "mine indstillinger" så er sproget Fransk på fanebladene og det er ikke lige min livret , måske skal der et andet modul til at rette teksten på fanebladene? Lars Milling Link to comment Share on other sites More sharing options...
DenGlSmedie Posted January 30, 2012 Share Posted January 30, 2012 Ja nu fik jeg det også til at virke, helt super , tak - nu mangler jeg "bare" selve sprogfilen, jeg har set du har slået den op et sted - jeg prøver at lede. Lars Milling Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 30, 2012 Author Share Posted January 30, 2012 Hej Lars Hvad er det for en sprogfil du mangler? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
DenGlSmedie Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 Hej Kjeld Det er dk, jeg har installeret en anden template og så mangler jeg en masse tekst i shoppen, bagkontoret ser ok ud, jeg har kopieret "dansk" fra den oprindelige til den nye destination (ps/lang/da.php til modsvarende i ny) men der er en masse der ikke er oversat så måske er det fordi PS-sproget ikke er fyldestgørende tænker jeg? Lars Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 lige et spørgsmål til dette modul.. forstår jeg det rigtigt, at hvis man installere dette, så oversætter den alle ens tabs i "BO"? er der nogle oversættelser som jeg selv har lavet som den overskriver? kan man se hvilke den vil ændre inden man acceptere ændingerne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aupino Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 Nej er det du ikke kan, så den oversætter alt også dem du selv har oversat feks søgevenlige URL Faktura forbogstaver osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted January 31, 2012 Share Posted January 31, 2012 går den også ind og oversætter moduler og alt det der? hvis man skal ta backup inden man gør det, kan man så bare eksportere sin sprogfil via "bo" og så importere den igen hvis der opstår problemer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted January 31, 2012 Author Share Posted January 31, 2012 Nej, det er databasen modulet retter i. Det er netop det, der er problemet. En del af teksterne står i databasen og ikke i filerne da.php som ellers. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 ok.. så reelt, er det bedste (dog også den lagsomste løsning) at fysisk gå oversættelserne igennem og selv rette dem til? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 1, 2012 Author Share Posted February 1, 2012 Du kan se, hvilke tekster mit modul oversætter og så evt. rette dem (under modul-oversættelser). /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted February 1, 2012 Share Posted February 1, 2012 hvor er det du mener jeg kan se det henne? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 1, 2012 Author Share Posted February 1, 2012 Tools > Translations. Vælg modul-oversættelser og tryk på det danske flag. Find så afsnittet med tabtranslate (forudsat det er installeret). /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 hvordan fungere den med version 1.4.6.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 testede lige.. kan konstatere at den virker fint med 1.4.6.2 dog er der nogle få tekster som ikke er rettet, og nogle få som jeg mener skal hede noget andet.. men det er meget nemmere at kontrolere end selv at oversætte ALT Link to comment Share on other sites More sharing options...
sydboen Posted February 10, 2012 Share Posted February 10, 2012 Lækkert stykke arbejde Kjeld men jeg forstår nu ikke at når jeg vil slette en der har tilmeldt sig så opstår fejlen "faneblad mangler" og dermed slettes den valgte mail ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 16, 2012 Author Share Posted February 16, 2012 Så er der en opdateret version, der virker med 1.4.7.0. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 Jeg har netop installeret en shop, der kører version 1.4.7.0. Fanebladene bliver dog ikke oversat efter installation af modulet. EDIT: Faneblade er oversat hvis jeg vælger Oldschool theme i BO - så det er åbenbart themet Flashy turtle der er problemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 18, 2012 Author Share Posted February 18, 2012 Hvad så, hvis du vælger Flashy Turtle igen? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 Så er det stadig på dansk, så der er nok lige noget der skal "trickes". Tak :-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 18, 2012 Author Share Posted February 18, 2012 Jeg rettede lige en fejl. Jeg var kommet til at skrive CVS i stedet for CSV (erhvervsskade). /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
DanielBN Posted February 19, 2012 Share Posted February 19, 2012 har installeret version 8 af dit modul, (presta version 1.4.7) bør jeg afinstallere dette og installere version 10? Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 20, 2012 Author Share Posted February 20, 2012 Du behøver ikke afinstallere. Bare installer den nye version (nu er det version 0.11) oven i den gamle. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted April 18, 2012 Share Posted April 18, 2012 Hej Alle Jeg har installeret det danske sprogmodul, men den oversætter ikke ude i frontend. Det ser fint ud i backend, men hvad går der galt??. Jeg bruger version 1.4.6.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted April 18, 2012 Author Share Posted April 18, 2012 Modulet der omtales i denne tråd oversætter faneblade m.m. i back office. Prøv at fravælge alle andre sprog end dansk under oversættelser og se om ikke din front office bliver dansk. Hvis du har installeret dit eget theme, skal du kopiere prestashop/lang/da.php til lang-kataloget for dit theme. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
scumdk Posted August 31, 2012 Share Posted August 31, 2012 (edited) Hej Kjeld. Virker dette modul ikke til den nye v1.4.9 ? Synes ikke rigtig fanerne bliver oversat nemlig :-) På forhånd tak for et kanon modul. ** UPDATE ** Det virker fint. Jeg tror fejlen lå i at dansk var deaktiveret som standard. Edited August 31, 2012 by scumdk (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pss1 Posted October 20, 2012 Share Posted October 20, 2012 Jeg har lige installeret PrestaShop 1.5 på www.fagligt.net men Back Office er ikke oversat, hvad kan jeg have gjort galt? Front end er Dansk Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted October 20, 2012 Author Share Posted October 20, 2012 Du kan ikke bruge dette modul til PrestaShop 1.5. Start en ny tråd, hvis det er oversættelser i PrestaShop 1.5, du vil diskutere. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted October 20, 2012 Share Posted October 20, 2012 Jeg kan stadig ikke se at det skulle være så fantatisk, den oversætter jo ikke noget som helst! Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted October 20, 2012 Author Share Posted October 20, 2012 Jo, under de rette forudsætninger. Hvilken version af PrestaShop bruger du? Har du valgt dansk i back office? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted October 20, 2012 Share Posted October 20, 2012 jeg bruger 1.4.0.17 Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted October 20, 2012 Author Share Posted October 20, 2012 Og du har valgt dansk under employees? /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted October 20, 2012 Share Posted October 20, 2012 Jeg kan ikke vælge andet end ja eller nej til Memorize form language Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted October 20, 2012 Author Share Posted October 20, 2012 Du skal gå ind under employees og klikke på den lille blyant. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted October 20, 2012 Share Posted October 20, 2012 ok så, jeg den står på dansk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted October 20, 2012 Share Posted October 20, 2012 Det står på dansk i mit administration side, men hvad med mit front office??? Der er intet oversat der Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 21, 2012 Share Posted October 21, 2012 Det står på dansk i mit administration side, men hvad med mit front office??? Der er intet oversat der Modulet oversætter jo heller ikke andet end Back Office. Så du skal installere den danske sprogpakke for at få shoppen oversat (og selv oversætte evt. specialmoduler eller moduler brugt i dit theme.) Prøv nu lige at læse/søge lidt i forum - næsten alle de spørgsmål du stiller, er altså besvaret mange gange før. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted October 21, 2012 Share Posted October 21, 2012 he he, jeg det vil jeg godt tro, men sådan er det vel med det fleste spørgsmål der bliver stillet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted October 21, 2012 Share Posted October 21, 2012 he he, jeg det vil jeg godt tro, men sådan er det vel med det fleste spørgsmål der bliver stillet. Næh, ikke nødvendigvis. Min opfattelse er, at rigtig mange her i forum søger først og spørger bagefter - og de rigtig gode deler ud af deres erfaringer undervejs, og hjælper dermed andre, så de ikke skal sidde fast samme sted. Ikke alt bliver serveret på et sølvfad - vel:-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hiller Posted October 21, 2012 Share Posted October 21, 2012 Nå nå godt så! Så er det kun mig så! Flot! Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted October 22, 2012 Author Share Posted October 22, 2012 Hej Thomas Du har oprettet en anden tråd angående oversættelserne i dit front office. Det synes jeg er fint, så denne tråd kan fortsætte med kun at handle om mit modul til oversættelse af faneblade for PrestaShop 1.4. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted October 22, 2012 Share Posted October 22, 2012 Jeg kører pt 1.4.9 og det virker perfekt her uden problemer =) tak for et godt stykke arb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Kommer den ikke til 1.5.1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted November 28, 2012 Author Share Posted November 28, 2012 Fanebladene i 1.5.2.0 bliver oversat uden dette modul. Der er dog stadig et problem med landenavnene. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
Valkyrja Posted November 28, 2012 Share Posted November 28, 2012 Jeg prøvede for sjovt at oversætte i 1.5.1 og det resulterede i tilfældige oversætning feks. hedder oversættelser prisregler og ja intet er korrekt Det er ikke muligt for mig at opgradere til 1.5.2 pga mit theme Link to comment Share on other sites More sharing options...
webdisplay Posted February 23, 2013 Share Posted February 23, 2013 Jeg har installeret det til 1.5.3 og der er total kaos med overskirfterne.. Modules findes nu på danske under "Valuta > Søgemaskiner" .. Ingen mulighed for at afinstallere modulet og genskabe det engelsk åbenbart.. Kommer der en DK version til 1.5.3? Tak på forhånd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
presta-dyr Posted February 24, 2013 Author Share Posted February 24, 2013 Bemærk venligst titlen på denne tråd. Det vedhæftede modul i det første indlæg er kun beregnet til PrestaShop 1.4. I PrestaShop 1.5 er det ikke nødvendigt med modulet for at få oversat teksterne i fanebladene. Hvis du så alligevel har installeret og kørt modulet på en PrestaShop 1.5-installation må du finde din backup frem. /Kjeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
webdisplay Posted February 25, 2013 Share Posted February 25, 2013 Hej Kjeld Tak for dit svar. Min fejl, skulle have læst tilten før download. Har dog downloaded din nye DK sprogoversættelse på den officielle site og det fungerer nu perfekt i backend. Tak for hjælpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NBBO Posted May 1, 2014 Share Posted May 1, 2014 Havde problemer med sprogpakken, den sagde fejl og at sproget allerede var delvist installeret. Dette modul oversatte stort set alt på meget kort tid og uden de mindste problemer. Kæmpe thumbs op for dette modul Kjeld! -NB Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts