cronberg Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Denna frågan har jag haft ute länge, men ingen som kunnat svara på den.Var kan jag översätta "månaderna" samt ordet "Month"? Är i modulen "Offline creditcard" Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted January 8, 2009 Share Posted January 8, 2009 Om de kodat den modulen korrekt så borde månaderna dyka upp i tools-translations-modules Link to comment Share on other sites More sharing options...
cronberg Posted January 8, 2009 Author Share Posted January 8, 2009 Så lätt är det inte, har letat igenom alla filer som följde modulen. Även scannat av hela shoppen, för att hitta textsträngarna i sourcen, dock utan resultat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ruilong Posted January 9, 2009 Share Posted January 9, 2009 {html_select_date prefix='expDate_' start_year='-0' end_year='+15' display_days=false year_empty="Year" month_empty="Month"}I filen payment_execution.tpl är det som ritar ut boxarna, det verkar vara någon standard smarty metod så antagligen skriver den väl ut enligt serverinställningar eller nått..http://www.ip97.com/smarty/language.function.html.select.date.html här kan du läsa mer om den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonas Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Det verkar som om även statistiken i nya 1.1.05 använder ett liknande sätt. Man kan se i loggfilerna att den ibland anropar /tools/datepicker/lang/ui.datepicker-se.js (som inte finns) men att skapa den hjälper inte. Jag har ej hittat ett bra sätt att lösa det här på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonas Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 jag hade fel när det gäller statistiken i V 1., datepicker-se.js är den fil som sköter detta. Det ska stå se i fältet för språk (två gånger). Men den har inget att göra med creditcard Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts