Oepsies Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Hallo,Ik wil Prestashop installeren en bij stap 3 (systeem configuratie) en database configuratie krijg ik steeds de volgende foutmelding.Error while inserting data in the database:'SET NAMES \\\'utf8\\\''You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near \'\\\'utf8\\\'\' at line 1(Error: : 1064)Na het invullen van de gegevens, klik ik op "verify now" en krijg de melding "database is connected" (dus ik ga er van uit dat de database goed is)Als ik vervolgens op "next" klik krijg ik bovenstaande foutmelding.Ik heb er een screenshot van gemaaktIk heb mijn hosting aanbieder al gemaild (starthosting), die had een aantal opties geopperd die ik ook al had uitgevoerd. En ze hebben een nieuwe database aangemaakt maar de foutmelding bleef. En verwezen ze me met het probleem door naar Prestashop. Vandaar mijn vraag hier, wat moet ik doen om Prestashop goed te installeren?Alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oepsies Posted April 12, 2011 Author Share Posted April 12, 2011 Is er dan niemand die mij kan helpen? Of advies heeft waar ik het moet zoeken?Ik wil heeeel graag mijn Prestashop webshop opstarten want in mijn huidige webshop heb ik geen plek meer voor mijn artikelen.Alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischaatje Posted April 12, 2011 Share Posted April 12, 2011 Mijn antwoord is te vinden in deze thread.Voor de goede orde, om de mods voor te zijn: het is niet wenselijk om voor hetzelfde probleem een nieuwe thread aan te maken. Een uitzondering zou zijn indien u uw opnieuw probleem voorlegt maar dan in bijv. het Engelse gedeelte van het forum (waarvoor de tekst in het Engels herschreven dient te worden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts