SnefIT Posted November 15, 2019 Share Posted November 15, 2019 Hallo, Sinds kort een nieuwe PrestaShop-webshop online gezet. Tot zover tevreden met PS 😉 Nu ik de webshop een beetje aan het monitoren ben, zie ik dat mensen wel een winkelwagen maken, maar uiteindelijk toch afhaken. En dat gebeurt vaak vanwege de verzendkosten. Bij grote bestellingen of bestellingen waar een doos voor nodig is, zijn de verzendkosten geen probleem voor de klanten, echter hebben we ook producten die gewoon in een bubbeltjesenveloppe zouden passen en daar dus minder kosten aan zijn verbonden. Hoe pakken jullie dat aan? Is het mogelijk om bij een product aan te geven dat dit via "normale" post verstuurd zou kunnen worden? Moet dit met afmetingen gedaan worden? Gewicht zegt niet altijd alles namelijk... Dus als er alleen producten besteld worden die met normale post verstuurd kunnen worden, dan andere verzendkosten. Is er een product bij dat niet in een enveloppe kan, dan verzendkosten voor een 'pakket'. Ben benieuwd hoe jullie hier mee omgaan. Mooiste is om geen verzendkosten te rekenen natuurlijk, maar dat is nog even niet van toepassing...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
SnefIT Posted November 16, 2019 Author Share Posted November 16, 2019 Ok... "opgelost" door het "gewicht" te gebruiken. Alles wat een "gewicht" van 1kg of meer heeft wordt een pakket. Alles onder de 1 kan per brievenbuspost. Zal niet helemaal waterdicht zijn, maar zo halen we wel wat meer mensen over de streep, omdat de verzendkosten lage zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TCB-Netherlands Posted January 3, 2020 Share Posted January 3, 2020 Hoi SneFitT, je kan meerdere vervoerders aanmaken, zoals je al hebt gedaan zie ik op gewicht basis, je kan ook kiezen om voor dit soort pakketten een vervoerder aan te maken. Je kan dan bij het product in de admin, selecteren welke vervoerder het betreffende product mag gebruiken. Echter is dit wel een beetje tricky als een klant meerdere items besteld en alsnog een pakket moet worden. Je merkt inderdaad bij het selecteren op gewicht dat dit een probleem is, je kan dit ook doen door een maximale afmeting mee te geven. iets van een meter kan theoretisch ook onder de kilo zijn, maar past natuurlijk niet in een brievenbuspakketje. Door middel van afmeting en gewicht kun je een hoop tackelen denk ik. Succes met je winkel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts