Fabian Posted October 4, 2019 Share Posted October 4, 2019 (edited) Ik wil mijn online multishop kopieren naar offline om te kunnen testen. In het verleden heb ik dit al vaker gedaan en is altijd gelukt. Dit keer krijg ik het niet voor elkaar. Misschien is er iets gewijzigd, of ik zie iets over het hoofd. Voor mijn site is de enige wijziging sinds de laatste keer dat het nu multishop is. Wat ik heb gedaan is het volgende: DB geexporteerd en geimporteerd in wamp. Site gekopieerd naar wamp. In de settings.inc.php DB_server, name en user aangepast. In de DB heb ik PS_SHOP_DOMAIN, PS_SHOP_DOMAIN SSL en PS_SHOP_URL aangepast. De site krijg ik te zien, maar zonder de normale opmaak. Categorieën en producten kan ik niet aanklikken. De backoffice kan die niet vinden. Het lijkt erop dat die nog steeds de DB niet kan vinden. Zou dit ergens te maken kunnen hebben met de multishop? Hier heb ik 2 domeinen voor. Loop een beetje klem. Heeft iemand misschien een idee? m.v.g. Fabian Edited October 9, 2019 by Fabian (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabian Posted October 5, 2019 Author Share Posted October 5, 2019 Gisteren was ik moe na een hele dag proberen en staat het er rommelig. Zal hieronder even netjes neerzetten wat ik gedaan heb. database kopie gemaakt website backup gemaakt website naar wamp gekopieerd database aangemaakt en het kopie erin geladen settings.inc.php aangepast in de database PS_SHOP_DOMAIN, PS_SHOP_DOMAIN SSL en PS_SHOP_URL aangepast naar localhost Normaal zou dit moeten werken. De FO is zonder CSS (als het zo genoemd word). Ik zie de opmaak niet, alles staat er slordig. De BO is niet benaderbaar. In de database staat ook het domein van mijn multishop. Deze had ik ook aangepast naar localhost toen het niet werkte. Hier had ik geen resultaat mee. De lijn verwijderen werkte ook niet. De versie waar ik mee werk is 1.6.1.24. Ik wil deze offline werkend hebben om de upgrade naar 1.7 te testen. m.v.g. Fabian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabian Posted October 5, 2019 Author Share Posted October 5, 2019 Ik ben al iets verder. Omdat ik de nieuwste versie van WAMP gebruikte, gebruikte die ook standaard de nieuwste PHP. Mijn site draaide nog op 5.x. Nu ik wamp ook op 5.x heb gezet, kan ik in iedergeval in de backoffice. De CSS is nog steeds niet zoals het hoort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARK-APP.com Posted October 7, 2019 Share Posted October 7, 2019 Beste Fabian, Als domein moet je in WAMP als het goed is een eigen domein aanmaken (bijvoorbeeld boot-tapijt.local) of werken vanuit localhost (met een map waar je site in staat). En die gegevens invullen als domein in je database. Ga nog even je .htaccess bestand na. Heb kan zijn dat daar nog je live url staat. Daarnaast moet je in de database ook nog de tabel shop_url de kolom domain en domain_ssl aanpassen. Zorg ook nog dat je SSL uitzet in je database in de table configuration. Als je dat allemaal hebt nagalopen moet je nog even je cache legen in de backoffice (als je daar inmiddels in kan komen). Dan zou alles moeten werken. Werkt dan niet dan moet je even handmatig je cache legen door de map /cache/smarty/cache/ (Bestanden index.php en last_template_flush laten staan) en de map /cache/smarty/compile/ (Bestanden index.php en latest_flush laten staan). Succes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabian Posted October 7, 2019 Author Share Posted October 7, 2019 Dank je. Ik zal handmatig de cache nog legen. De frontoffice had ik alweer werkend gekregen met de goede css. Kon me herinneren dat bij oudere prestashop's dit ook voorkwam. Heb ongebruikte modules verwijdert om geheugen vrij te maken. Dat deed de trick voor de FO. De backoffice is nog zonder css. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARK-APP.com Posted October 7, 2019 Share Posted October 7, 2019 Ik heb zelf inmiddels gemerkt dat bepaalde bestanden af en toe corrupt worden van backoffice bij het downloaden van sommige hosting pakketten. Je kunt dan als oplossing de versie van PrestaShop die je gebruikt opnieuw downloaden van PrestaShop.com. Die uitpakken en de backoffice daarvan gebruiken ter vervanging van je huidige backoffice map. Dat lost dan vaak de template problemen van de backoffice op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabian Posted October 7, 2019 Author Share Posted October 7, 2019 Jammer genoeg heeft het legen van de cache niet geholpen. De CSS is nog niet goed in de BO. Alles staat nog onder elkaar, ipv met opmaak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARK-APP.com Posted October 8, 2019 Share Posted October 8, 2019 Heb je al geprobeerd je backoffice te vervangen met een nieuwe download zoals ik aangaf? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabian Posted October 8, 2019 Author Share Posted October 8, 2019 Hoe bedoel je dat precies? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARK-APP.com Posted October 8, 2019 Share Posted October 8, 2019 Download de versie van Prestashop die je gebruikt van: https://www.prestashop.com/en/previous-versions Pak deze uit. Kopieer dan alleen de backoffice map (admin) naar je website (en hernoem die naar een naam die je wilt bijvoorbeeld admin1234). En probeer met die map dan aan te roepen als je nieuwe backoffice (bijvoorbeeld http://boot-tapijt.local/admin1234/) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabian Posted October 8, 2019 Author Share Posted October 8, 2019 Bedankt, Ga het vanavond meteen proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabian Posted October 9, 2019 Author Share Posted October 9, 2019 Heb het gedaan en het werkt Kan dit nu geen kwaad? Mis ik nu geen gegevens/modules/andere instellingen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MARK-APP.com Posted October 9, 2019 Share Posted October 9, 2019 De backoffice map staat los van je modules. Alleen als bouwers in de core code werken van je backoffice map kan dit verkeerd gaan. Je kunt natuurlijk altijd voor de zekerheid de oude map bewaren als backup. Kan je deze topic op opgelost zetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fabian Posted October 9, 2019 Author Share Posted October 9, 2019 Hartelijk bedankt voor je hulp. Kan ik eindelijk 1.7 gaan testen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts