PeerHolm Posted March 30, 2011 Share Posted March 30, 2011 I ver. 1.3 var det muligt at tilføje forskellige sider i CMS, og få dem vist i en blok på FO. Noget lignende ville jeg også lave i ver. 1.4 så jeg har prøvet at tilføje en blok i venstre side i CMS modulet (moduler, front office features, CMS block), men bliver mødt af en fejl om man skal vælge en side eller en underkategori, hvilket jeg også gjorde, men kan ikke komme videre. Selvfølgelig er siderne først oprettet i CMS. Vedlagt skærmdump af mit forsøg på at oprette denne blok. Har I oplevet det før, eller er det en fejl hos mig (computer eller "fejl 40") Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Havde ikke lige prøvet denne feature af, men så fik jeg også prøvet det. Det virker hos mig, så det må være en fejl 40 :-) Har du aktiveret din CMS-side? Der er nemlig kommet en kladdefunktion i ver. 1.4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
sydboen Posted March 31, 2011 Share Posted March 31, 2011 Øhh undskyld - det billede du viser her er da ikke fra version 1.4.17Jeg anvender selv v. 1.4 www.pifosmykker.dk Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerHolm Posted March 31, 2011 Author Share Posted March 31, 2011 CMS er aktiveret og de sider jeg ønsker vist er oprettet. Disse sider viser uden problem i footeren, men jeg ønsker som sagt at vise dem i venstre side. Det undrer mig at jeg får fejlen "You must choose at least one page or subcategory to create a CMS block." for mulighederne er kun: at navngive, vælge CMS kategori og om blokken skal være i venstre elle højre side.Jo billedet er fra ver. 1.4.0.17 men kan det tænkes at der en fejl i min udgave af shoppen nu du ikke kan genkende billedet??Desuden er jeg plaget af at de danske oversættelser forsvinder i FO, så er løsningen simpelthen at hente en ny udgave af shoppen og lægge den ind via Filezilla (efter jeg selvfølgelig har taget en back up)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerHolm Posted April 1, 2011 Author Share Posted April 1, 2011 Jeg er kommet til at tænke på om der er forskel på ver. 1.4.0.17 og ver. 1.4.17 som nogle angiver som den nye version? I så fald kan det jo være her at hunden ligger begravet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Jeg kører ver. 1.4.0.17 i test - som er stable version. Hentede du den før final release? Men jeg tror nu ikke rigtig på, at det er problemet - det er nok nærmere, at disse to er samme version, men at folk refererer til dem og glemmer 0'et Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerHolm Posted April 1, 2011 Author Share Posted April 1, 2011 Jeg hentede den først da den stod som stable version. Når du kører 1.4 i test, har du så prøvet at tilføje en CMS blok som jeg beskriver (moduler - front office features - konfigurer CMS blok - tilføj ny CMS blok) uden at få den fejl vist i skærmdump?For hvis det lykkes for dig, hvad f..... gør jeg så forkert :question: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 1, 2011 Share Posted April 1, 2011 Jeg kører så samme version som dig - og ja, jeg har prøvet det du skriver (vidste ikke funktionen var der, før du skrev om den;-)Og det virkede første gang hos mig - ingen problemer. Og du har tjekket, at det ikke er gemt som kladde?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerHolm Posted April 2, 2011 Author Share Posted April 2, 2011 Gemt som kladde?? Det ved jeg faktisk ikke, hvordan ser jeg det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prestafan1234 Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 Gemt som kladde?? Det ved jeg faktisk ikke, hvordan ser jeg det? Under oprettelsen af en CMS-side skal man selv vælge om siden skal vises eller ej. Ellers gemmes den blot som kladde Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerHolm Posted April 3, 2011 Author Share Posted April 3, 2011 Alle sider jeg ønsker vist i den nye CMS blok (og vises uden problemer i footer) er oprettet som aktive sider. Så min eneste tanke efterhånden, selvom det måsker er langt ude, er om der en fejl i min downloadede PS? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DDTech Posted January 28, 2012 Share Posted January 28, 2012 Fandt du en løsning på CMS Blok? Jeg har nemlig samme problem i 1.4.6.2. Når jeg trykker på 'Tilføjer en ny CMS-blok' , afkrydser siderne og trykker 'Gem' sker der ingenting. Mine CMS vises fint i footer Link to comment Share on other sites More sharing options...
PeerHolm Posted January 28, 2012 Author Share Posted January 28, 2012 Hvis du bruger IE9 kan det være løsningen at gå tilbage til IE8. Jeg bruger nu 1.4.6.2 uden dette problem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts