On 9/30/2019 at 9:58 AM, Adeko.nl said:Hoi Frevab,
Ik kan het niet goed zien in de screenshot, maar van welke module krijg je deze error? Wellicht is het updaten van deze module de oplossing.
Niet van een module, gewoon bij het aanroepen van de front office en order details en product details in de back office. Ik heb 2 Prestashop website en was met de andere bezig qua updates. Die heb ik vorig jaar geupgrade van PS 1.4.9.0 naar PS 1.7.2.4. Na de upgrade naar PHP 1.7.32 en MySQL 5.7.27 geen problemen dacht ik. Vandaag nog bestellingen en betalingen ontvangen maar zag toch net dan iets biet goed werkt en kreeg zojuist de volgende fout nadat ik debug aangezet heb omdat ik een willekeurig product niets in de cart kon doen:
Notice op lijn 4603 in bestand /home/kl1q/public_html/swxxxxm.nl/app/cache/dev/classes.php
[8] SessionHandler::gc(): ps_files_cleanup_dir: opendir(/var/cpanel/php/sessions/ea-php71) failed: Permission denied (13)
Ik was toen te druk bezig met de 1.7 webshop dat ik niet door had dat de MySQL upgrade alle databases aangaat dus ook die van mijn 1.5 webshop, waar ik geen backup van heb gemaakt voorafgaande aan de PHP/MySQL upgrade omdat ik mijn niet realiseerde dat die database ook.
Ik ben een merchant en een leek op het gebied van websites maar werk al vele jaren met PS en nooit dit soort problemen gehad. Ben niet zo iemand die gelijk alles upgrade. Als het goed draait blijf ik er van af. PS 1.5.4.1 was altijd een snelle en perfect werkende webshop
Omdat ik een probleem had waar ik gean vinger achter kon krijgen bij mijn webshop die op 1.7 draait (kon geen wijzigingen opslaan in bv producten). Ik vermoed dat dit door de Redis module kwam want toen ik die in z'n geheel verwijderd heb inclusief de bijbehorende mappen was het probleem weg. Toen ik op de WHM/cPanel zag dat de PHP versie al end-of-life was heb ik deze geupdate ook een beetje ingegeven door de forum post (zie bijlage). En daarna ook MySQL geupdate naar 5.7.
Kan het een PHP versie of PHP instelling zijn? Kennelijk heeft hij problemen om bij de gegevens in de database te komen?
Alvast bedankt voor je mening.
groet
Freek
The settings below are tested in production for 500 to 20.pdf