pattysnails Posted September 16, 2019 Share Posted September 16, 2019 ik heb nog de gratis versie van Prestashop 1.61.4 en nu heb ik sinds 17 augustus een probleem. Normaal gesproken staat het btw bedrag op de factuur, maar nu ineens niet meer zie bijlage: de eerste was van 8 augustus en de 2e van 17 augustus, heel raar. We hebben niets veranderd dus mijn vraag is dit op te lossen? Ik heb nog steeds de gratis versie van Prestashop 1.61.4 en nu heb ik een probleem sinds 17 augustus. Normaal staat het btw-bedrag op de factuur, maar zie nu ineens geen bijlage meer. We hebben niets veranderd, dus mijn vraag is om dit op te lossen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inform-All Posted September 17, 2019 Share Posted September 17, 2019 Dag Pattysnails, Kunt u in de backoffice kijken bij "Lokalisatie > Belastingregels" en dan de desbetreffende regel selecteren. Hier kunt u zien voor welke landen (gebieden) de regel momenteel actief is. Als de geplaatste bestelling in een van die landen zit dan moeten we verder kijken. Zo niet, ook even kijken of er een prijsregel actief is die de btw eventueel weghaalt ("Prijsregels > Winkelwagenregels"). P.S. Prestashop is altijd gratis, zowel Prestashop 1.6 and Prestashop 1.7 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pattysnails Posted September 18, 2019 Author Share Posted September 18, 2019 Goedemorgen, Alle landen staan bij belastingregels staan aan, ook Nederland is dus aktief. prijsregels / winkelwagenregels deze is leeg, hier staan geen winkelwagenregels in. Heeft u nog andere oplossingen wat het misschien kan zijn? We willen binnenkort een nieuw thema kopen dan moet denk ik dit eerst opgelost zijn. Vast bedankt voor het meedenken. Groeten Patty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inform-All Posted September 18, 2019 Share Posted September 18, 2019 (edited) Staat momenteel de B2B modus aan (Instellingen > Klanten)? Is belasting ook ingeschakeld? (Lokalisatie > Belastingen, bij BTW opties) Edited September 18, 2019 by Inform-All (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pattysnails Posted September 24, 2019 Author Share Posted September 24, 2019 De B2B module staan niet aan, en de belasting is gewoon ingeschakeld bij btw opties . Heeft u nog een idee? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inform-All Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 Misschien kunt u kijken of bij alle klant groepen de BTW aan staat. Staan voor alle groepen (tenminste de standaard groep) bij "Klanten > Groepen" btw actief? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pattysnails Posted September 24, 2019 Author Share Posted September 24, 2019 Hallo, Daar zie ik helemaal geen BTW staan zie bijlage, of zie ik iets over het hoofd. Vast bedankt weer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inform-All Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 Bij de klanten groepen (uw eerste foto) moet u even (per groep) op 'wijzig' drukken. Vervolgens voor de groepen de Prijsweergavemethode op inclusief belasting zetten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pattysnails Posted September 24, 2019 Author Share Posted September 24, 2019 Hoi, Als ik hem inclusief btw zet dan staat de btw weer op de factuur, maar dan staan de prijzen van onze producten ook inclusief btw op de webshop. Omdat wij een groothandel zijn moeten de producten excl. btw op de webshop staan, dat was al vanaf het begin zo en nooit geen problemen met de factuur gehad. Zet ik hem dan weer op exclusief btw dan is de btw weer van de factuur. Echt vervelend! Denk je als we een nieuwe layout kopen dat we dan dit probleem blijven houden? Groeten Patty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Inform-All Posted September 24, 2019 Share Posted September 24, 2019 Oké dus als ik u goed begrijp moeten de prijzen ex btw op de shop staan, maar op de factuur uiteindelijk incl btw?Dit is een aanpassing op het factuur sjabloon, dit zou dus maatwerk moeten worden van het bestand pdf/invoice.tax-tab.tpl Als u een ander thema koopt hang het er vanaf of deze ook een invoice template levert of deze aanpassing dan blijft staan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pattysnails Posted September 24, 2019 Author Share Posted September 24, 2019 Hoi, Ja dat klopt, de prijzen in het winkelmandje moet exclusief en daarna de btw, dus inderdaad op de factuur totaal inclusief btw. Wel raar want het heeft altijd goed op te factuur gestaan, maar vanaf 17 augustus niet meer. als we een nieuw thema nemen dan neem ik wel contact op met de ontwikkelaar hiervoor. Ik wil u in ieder geval heel erg bedanken voor de moeite om ons te helpen. Groeten, Patty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramon Roks Posted October 23, 2019 Share Posted October 23, 2019 Beste, Wij ervaren exact dezelfde problemen sinds 12-10-'19. Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan. Vooralsnog inderdaad bij alle klantgroepen 'inclusief belasting' aangevinkt met als gevolg dat de prijzen in de webshop inclusief btw worden vertoont. Dat is eigenlijk niet de bedoeling. Bij ons valt het echter ook op dat het niet weergeven van het btw tarief op de factuur willekeurig lijkt te zijn. Tijdens het afrekenen betaalt de klant de btw wel en hierdoor krijgen we ook een melding dat er 'teveel' betaald is. (ten opzichte van het factuurbedrag zonder btw). Link to comment Share on other sites More sharing options...
pattysnails Posted October 23, 2019 Author Share Posted October 23, 2019 Hoi, Ja dit is een heel vervelend probleem, ook omdat we al 3 jaar deze module gebruiken en ineens was het weg zonder aanpassingen of iets veranderd te hebben. Wij krijgen idd ook die melding dat er teveel betaald is, want als de klant moet afrekenen wordt de btw er gelukkig wel bijgeteld. We hebben de prijzen niet inclusief btw gezet in onze webshop. Gelukkig hebben we nog geen klanten gehad die ons benaderden hierover. Wat wij doen is bij de bestelling een nieuwe factuur uit ons kassa systeem bijvoegen. ( wij hebben ook een fysieke groothandel) Ook zouden we graag een nieuwe laout voor onze shop willen maar als je de reactie van Inform all leest dan zit de kans er weer in dat de btw weer niet op de factuur staat. Verder heeft er niemand gereageerd op onze vraag, dus weet niet of Inform all ook alles weet. Mochten we toch binnekort een nieuwe thema layout nemen, dan laat ik jullie wel weten of het dan weer goed gaat. Succes met jullie webshop. Groeten Patty Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ramon Roks Posted October 23, 2019 Share Posted October 23, 2019 Dankjewel voor je reactie. We wachten het even af. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dajema Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Hoi, Bij ons lijkt het erop dat het probleem zicht voor doet sinds de laatste Mollie Mudule update van de Mollie module. (v3.4.5) Na een test via bankoverschrijving blijkt dat de btw dan wel op de factuur komt. Groeten, Jerry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dajema Posted November 30, 2019 Share Posted November 30, 2019 Zojuist de Mollie module v3.4.5 vervangen door een voorgaande versie en het probleem is hier opgelost. De BTW staat weer keurig op de factuur en de foutmelding is dat er teveel betaald is is ook verdwenen. Gr,Jerry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts